امنیت پس از 7سال

۱۳۹۷/۰۳/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۴۹۸
امنیت پس از 7سال

 

 نیویورک‌تایمز:

پس از 7سال امنیت به دمشق بازگشت. طبق گزارشی که نیویورک‌تایمز در صفحه اول خود منتشر کرد، با ورود ارتش سوریه به منطقه حجرالاسود، آخرین حلقه از آزادسازی حاشیه دمشق تکمیل شد و داعش نیز همچون سایر گروه‌های مسلح ناچار به ترک این منطقه شد. آن طور که گفته شده، پایتخت تاریخی سوریه از اوایل سال 2012 به ‌دنبال محاصره این شهر از چندین جهت بیشتر به پادگانی نظامی و بسته شبیه بود که هر لحظه امکان سقوط آن وجود داشت. تسلط گروه‌های مسلح بر اتوبان‌های منتهی به مرکز دمشق کار را به جایی رسانده بود که این گروه‌ها حتی برای مشاهده میدان امویین در جنوب پایتخت دیگر نیازی به دوربین نداشتند. طبق گزارش نیویورک‌تایمز، با حملات مستمر ارتش سوریه و متحدانش به اردوگاه یرموک که قریب به یک‌ماه ادامه داشت، سرانجام نیروهای باقیمانده از گروه داعش در این منطقه حاضر به مذاکره برای ترک حومه دمشق شدند.

 واشنگتن‌پست:

صفحه اول این روزنامه از دیدار ترامپ و رییس‌جمهوری کره‌جنوبی خبر داد. طبق گزارش وال‌استریت ژورنال، ترامپ پس از دیدار با رییس‌جمهوری کره‌جنوبی از احتمال تاخیر در دیدار «کیم‌جونگ‌اون» خبر داد. طبق گزارش‌های منتشر شده، پیونگ‌یانگ هفته گذشته ضمن اعتراض به یک مانور مشترک نظامی میان امریکا و کره‌جنوبی از مذاکرات صلح با سئول که پیش‌تر برنامه‌ریزی شده بود، کنار کشید. مانور امریکا و کره‌جنوبی از قبل طراحی شده بود. همچنین رهبر کره‌شمالی اعلام کرده بود که ممکن است از گفت‌وگوی برنامه‌ریزی شده با رییس‌جمهوری امریکا به خاطر تاکید بر عاری‌سازی شبه‌جزیره کره از تسلیحات هسته‌یی سرباز زند. با این‌ حال ترامپ در دیدار خود با رییس‌جمهوری کره‌جنوبی به خبرنگاران گفت که اگر دیدار با کیم‌جونگ‌اون در زمان از پیش تعیین شده برگزار نشود، ممکن است بعدا برگزار شود.

 وال‌استریت ژورنال:

مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس‌بوک در پارلمان اتحادیه اروپا حاضر شده و به سوالاتی درباره فیس‌بوک پاسخ داد. آن طور که در بسیاری از گزارش‌ها گفته شده، پاسخ‌های او نتوانست نمایندگان اتحادیه اروپا را راضی کند. این در حالی است که طبق گزارش صفحه اول وال‌استریت ژورنال، همزمان با حضور مارک زاکربرگ در پارلمان اروپا، جمعی از فعالان مدنی با قرار دادن آدمک او در مقابل ساختمان پارلمان به نقض حریم خصوصی کاربران در این شبکه اجتماعی اعتراض کردند. حاضران در این تجمع آدمک‌هایی با تصاویر زاکربرگ را پوشیده بودند که روی آن نوشته شده بود؛ «فیس‌بوک را اصلاح کنید». معترضان خواستار اصلاح رویه فیس‌بوک برای حفاظت از حریم خصوصی کاربران شدند. فیس‌بوک متهم است، اطلاعات میلیون‌ها کاربر خود را در اختیار شرکتی به نام «کمبریج آنالیتیکا» قرار داده و آن شرکت از این اطلاعات در جهت تبلیغات سیاسی هدفمند استفاده کرده است.

 

 

ارسال نظر