بهترین شهرهای جهان برای تحصیل

۱۳۹۷/۰۳/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۳۳۸
بهترین شهرهای جهان برای تحصیل

گروه گوناگون   سالانه موسسه QS فهرستی از بهترین شهرهای دانشجویی در جهان منتشر می‌کند. آن طور که گفته شده این فهرست براساس هزینه‌های تحصیل، رتبه‌بندی آموزشی، شمار و نمرات دانشجویان فارغ‌التحصیل بررسی می‌شود. براین اساس در آخرین رتبه‌بندی سال 2018 این موسسه، لندن به عنوان یکی از بهترین مقاصد برای دانشجویان معرفی شده است. آن طور که گفته شده، دانشگاه‌های این شهر از مجموع رتبه 500 طبق شاخص‌های ارزیابی QS رتبه 482 را به خود اختصاص ‌دادند. آن طور که گفته شده، کیفیت زندگی در این شهر بالاست و تعداد زیادی از دانشگاه‌های رده بالای جهانی را در خود دارد. پیش از این در سال 2017 لندن سومین شهر و در سال 2016 پنجمین شهر برتر دانشجویی در میان سایر مقاصد تحصیلی جهان بود. همچنین در سال میلادی گذشته گفته شده بود که حدود نیمی از دانشجویان دانشگاه لندن خارجی هستند و خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، نگرانی‌های بسیاری در مورد کاهش دانشجویان خارجی در این شهر ایجاد کرده بود اما لندن توانست در سال 2018 رتبه اول را در فهرست بهترین شهرهای دانشجویی به‌ خود اختصاص دهد.

در این فهرست، توکیو با رتبه 479 در جایگاه دوم بهترین شهرهای دانشجویی در جهان قرار گرفته است. هر چند که در بسیاری از گزارش‌ها گفته شده، هزینه‌های زندگی در این شهر بسیار بالاست اما از نظر تجربه‌هایی که دانشجویان در این شهر داشته‌اند، توکیو مقام قابل‌ توجهی در این فهرست به دست آورده است همچنین گفته شده که برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های توکیو نیز فرصت‌های شغلی خوبی فراهم می‌کند.

آن طور که در گزارش QS گفته شده، فرصت‌های شغلی مناسب، تنوع ملی و قومی دانشجویان و کیفیت بالای زندگی در ملبورن باعث شده این شهر با کسب رتبه 475 در جایگاه سوم بهترین شهرهای دانشجویی قرار بگیرد.  در بسیاری از گزارش‌ها، اعلام شده که شهرهای کانادایی در کیفیت زندگی و علمی رتبه خوبی دارند اما براساس آمار QS مونترال ستاره‌ شهرهای کاناداست و از لحاظ تنوع ملیتی دانشجویان قدرتمند عمل کرده و شمار بسیاری دانشجوی خارجی جذب کرده است. طبق آمار منتشر شده، رتبه این شهر 465 بوده و جایگاه چهارم را در میان شهرهای برتر دانشجویی به خود اختصاص داده است.

تا قبل از حمله‌های تروریستی در پاریس، این شهر یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری و تحصیلی در جهان بود. پس از ناامنی‌های ایجاد شده در این شهر اما همچنان معیارهای بسیاری وجود دارد که پاریس یکی از انتخاب‌های اصلی دانشجویان باشد. آن طور که گفته شده وجود 18دانشگاه برتر جهان در پاریس، کیفیت زندگی بالا و بازار کار قوی باعث شده که این شهر با کسب رتبه 463 در میان شهرهای برتر دانشجویی جهان قرار بگیرد.

در این فهرست رتبه ششم و هفتم برترین شهرهای دانشجویی جهان به دو شهر آلمان اختصاص دارد. آن طور که در این گزارش گفته شده، مونیخ در سال 2018 رتبه 460 و برلین رتبه 455 را به خود اختصاص داده است. طبق گزارش‌ها حضور 2دانشگاه از 9دانشگاه برتر آلمان در مونیخ این شهر را به یکی از انتخاب‌های اصلی دانشجویان خارجی تبدیل کرده است. جایگاه هشتم در فهرست برترین دانشگاه‌های جهان نیز به زوریخ اختصاص یافته است. طبق آمار هر چند که زوریخ یکی از پرهزینه‌ترین شهرهای سوییس به‌ شمار می‌رود اما توانسته با کسب رتبه 453 در میان بهترین مقاصد دانشجویان در جهان قرار بگیرد.

در جایگاه نهم فهرست برترین شهرهای دانشجویی، شهر دیگری از استرالیا قرار دارد. آن طور که در این گزارش گفته شده، سیدنی با کسب رتبه 452 یکی از مقاصد مهم دانشجویان به‌ شمار می‌رود. این درحالی است که گفته شده، هزینه‌های زندگی در این شهر بسیار بالاست.  آن طور که در ادامه این گزارش گفته شده، پایتخت کره جنوبی یک کلان‌شهر نسبتا شلوغ است که شاید در نگاه اول شهر مناسبی برای زندگی به نظر نرسد اما برای دانشجویان یکی از بهترین مقاصد انتخابی است. همچنین گفته شده، فرصت‌های شغلی خوب برای فارغ‌التحصیلان باعث شده این شهر در فهرست شهرهای برتر دانشجویی قرار بگیرد. در گزارش موسسه QS رتبه این شهر 449 اعلام شده است. در یکی از نظرسنجی‌های صورت گرفته از دانشجویان این شهر تنوع فعالیت‌ها و فرصت‌ها در سئول نکته قابل‌ توجهی بوده و آنها بر امنیت و آسایش شهر نیز تاکید داشتند. سئول همچنین در دسته‌ «ماندن پس از فارغ‌التحصیلی» رده نخست را داراست و درصد بالایی از شرکت‌کنندگان نظرسنجی قصد داشتند پس از تحصیل در آنجا بمانند.

 

ارسال نظر