«ورن» و یک موضوع حساس اجتماعی

۱۳۹۷/۰۲/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۲۴۶
«ورن» و یک موضوع حساس اجتماعی

رضا توفیق‌جو قصد دارد فیلم کوتاه «ورن» را با موضوع اجتماعی بسازد و بنا به گفته او روی مساله حساس اجتماعی دست گذاشته است.  رضا توفیق‌جو که در کارنامه خود کارگردانی چند فیلم کوتاه را دارد به مهر گفت: در نظر داریم اواخر خردادماه یک فیلم کوتاه ۲۰ دقیقه‌یی با نام «ورن» بسازیم که این نام در اساطیر باستان به معنی دیو شهوت است.

به گفته او، این فیلم کوتاه داستانی تلخ دارد و ماجرای زنی را روایت می‌کند که در شب تولد فرزندش برای او اتفاقاتی رخ می‌دهد. او با بیان اینکه تمام فیلمبرداری این اثر در تهران انجام می‌شود، اظهار کرد: موضوع این فیلم درباره یکی از مسائل حساسی است که برای زنان جامعه رخ می‌دهد. البته این موضوع مختص جامعه ایرانی نیست بلکه در همه جای دنیا و حتی در شهرهایی مثل لندن و نیویورک که مدعی مدرنیته هستند نیر پیش می‌آید و حتی براساس تحقیقاتی که کردیم متوجه شدیم آمار این مسائل در آنجا بالاتر است. این کارگردان جوان اعلام کرد: پیش از این چنین اتفاقی برای یکی از آشنایان ما رخ داده بود که من فکر کردم قابلیت ساخت فیلم را دارد. توفیق‌جو با اشاره به مستقل بودن «ورن» بیان کرد: این اثر با سرمایه‌گذاری من و یکی از دوستانم به نام سیامک کاری که از طراحان صحنه آثار سینمایی است، ساخته می‌شود. برای ما تولید یک اثر خوب و باکیفیت مهم است از همین‌رو تلاش می‌کنیم شرایط ساخت به درستی فراهم شود و آن را فدای حضور در جشنواره‌ها نکنیم.

کارگردان «سیاه سرفه» با اشاره به دیگر فعالیت‌هایش توضیح داد: از حدود سه ماه پیش به همراه برخی از دوستانم در حال نگارش یک فیلمنامه بلند سینمایی با عنوان «نوارها» هستیم که قرار است در یکی از جزایر جنوبی کشور فیلمبرداری شود.

زمان ضبط فیلم به فصل بستگی دارد و بهترین زمان آن در زمستان است.

او افزود: فکر می‌کنم کار نگارش این فیلمنامه تا تیرماه طول بکشد و بعد از آن باید به دنبال سرمایه‌گذار برای ساخت آن بگردیم.

 

ارسال نظر