جمعه پرحادثه در جهان

۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۱۶۴
جمعه پرحادثه در جهان

 نیویورک تایمز:

طبق گزارش دیروز روزنامه‌ها، به‌دنبال تیراندازی در یک دبیرستان در تگزاس، 10 نفر کشته شدند. آن‌طور که نیویورک‌تایمز در صفحه اول خود نوشته، پلیس تگزاس اعلام کرده که در جریان یک تیراندازی که در دبیرستان سانتافه در حومه شهر هیوستون روی داده ۱۰ نفر کشته شده‌اند. کلانتر ناحیه هریس در جنوب هیوستون تایید کرده که تیرانداز هم یک دانش‌آموز ۱۷ ساله است که بازداشت شده است. همچنین پلیس تایید کرده که چند وسیله انفجاری در داخل و اطراف دبیرستان سانتافه پیدا کرده و به‌همین دلیل در ابتدای وقوع تیراندازی تیم‌های خنثی‌کننده بمب در اطراف این مدرسه در جنوب هیوستون دیده شدند. آن‌طور که گفته شده، این تیراندازی خونین‌ترین کشتار در یک دبیرستان بعد از واقعه تیراندازی سه ماه پیش در دبیرستان استونمن مارجوری فلوریداست که ۱۷ کشته و همین تعداد زخمی برجای گذاشت.

 ال‌پایس:

طبق گزارش صفحه اول ال‌پایس در حادثه سقوط یک فروند بویینگ ۷۳۷ در نزدیکی هاوانا بیش از ۱۰۰ نفر کشته شده‌اند. آن‌طور که گفته شده، این هواپیمای بویینگ ۷۳۷ کمی پس از برخاستن از فرودگاه خوزه مارتی، فرودگاه اصلی هاوانا پایتخت کوبا، در ۲۰ کلیومتری جنوب هاوانا سقوط کرده است. این هواپیما ۱۰۵ مسافر ازجمله ۵ کودک و

۹ خدمه داشت. گفته شده رسانه‌های کوبا می‌گویند، این بویینگ ۷۳۷ تحت اجاره یک شرکت مکزیکی بوده است. با این حال دولت مکزیک اعلام کرده این بویینگ ۷۳۷ در حدود ۳۹ سال عمر داشته و محصول ۱۹۷۹ بوده است. شرکت بویینگ نیز اعلام کرده که از حادثه سقوط این هواپیمای مسافربری آگاه است و اخبار مربوط به این حادثه را از نزدیک پیگیری می‌کند. سال گذشته میلادی یک هواپیمای نظامی کوبایی به تپه‌یی در غرب این کشور برخورد کرده و هشت نظامی سرنشین آن کشته شدند.

 فایننشال تایمز:

رییس‌جمهوری روسیه و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در سوچی دیدار و گفت‌وگو کردند. هفته‌نامه فایننشال تایمز، با اعلام این خبر در صفحه اول خود، گزارشی از این دیدار منتشر کرد. طبق این گزارش، مرکل در بدو ورود به اقامتگاه ریاست‌جمهوری روسیه در سوچی با دسته گل مورد استقبال پوتین قرار گرفت. متحدان اروپایی امریکا درباره توافق ایران و ضرورت مذاکره درباره برنامه موشکی جمهوری اسلامی ایران با رییس‌جمهوری روسیه رایزنی می‌کنند. همچنین گفته شده که خانم مرکل در دیدار با ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری روسیه گفت «ضروری است درباره برنامه موشکی ایران مذاکره کنیم.» روز جمعه آنگلا مرکل در سوچی حضور یافت و قرار است امانوئل ماکرون نیز هفته آینده به روسیه سفر کند. کاخ کرملین روز جمعه اعلام کرد که این گفت‌وگوها در جریان سفر ماکرون به سن‌پترزبورگ در ۲۴ و ۲۵ ماه مه صورت می‌گیرد.

 

ارسال نظر