«امین و اکوان» در بازار جشنواره کن

۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۱۶۱
«امین و اکوان» در بازار جشنواره کن

پوستر انیمیشن «امین و اکوان» همزمان با حضور در بازار هفتاد و دومین جشنواره فیلم کن رونمایی شد.

زحل رضوی کارگردان و نویسنده انیمیشن «امین و اکوان» با اشاره به اینکه ساخت این فیلم ادای دینی به دوران کودکی‌اش است، گفت: ﺳﺮﮔﺮمی دوران ﻛﻮدکی و ﻧﻮﺟﻮاﻧﻴﻢ ﻛﺘﺎب ﺧﻮاﻧﺪن و ﺗﺨﻴﻞ و ﻫﻤﺮاهی ﺑﺎ ﺷﺨﺼﻴﺖ‌ﻫﺎی داﺳﺘﺎن‌ﻫﺎ ﺑﻮد. ﻛﺘﺎب‌های دوره ﻛﻮدکی ﻣﺎ ﺗﻨﻮع ﭼﻨﺪانی نداشت و «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» در دسترس‌ترین کتاب‌های قصه نسل ما بود.

او بیان کرد: با توجه به خاطراتی که از داستان‌های این کتاب داشتم، تصمیم گرفتم یکی از این داستان‌ها را با جلوه‌هایی از زندگی امروز و به یاد دوران کودکیم به تصویر بکشم و امیدوارم کودکان این نسل نیز بتوانند مانند ما از این داستان‌ها نهایت لذت را ببرند.

این کارگردان انیمیشن توضیح داد: نسخه سینمایی «امین و اکوان» به مدت ۷۶ دقیقه ساخته و نسخه تلویزیونی آن در ۱۵ قسمت ۱۳ دقیقه‌یی تولید شده است. رضوی در پایان تاکید کرد: نسخه‌یی از این انیمیشن در بازار فیلم هفتاد و دومین جشنواره فیلم کن ارائه شده است.

در خلاصه این انیمیشن آمده است: ۲ مرد جوان (امین و اکوان) یکی آرایشگر و دیگری رنگرز که هر دو در حرفه خود استاد هستند با کشتی به شهری می‌روند که از نظر جغرافیایی پرت و از نظر صنعت و پیشه محدود است، بنابراین بازار خوبی برای کار دارد. هر دو تصمیم دارند زندگی جدیدی را شروع کنند.

 

ارسال نظر