مضیف ۱۲۰ ساله دزفول ثبت ملی می‌شود

۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۱۵۹
مضیف ۱۲۰ ساله دزفول ثبت ملی می‌شود

مضیف ۱۲۰ ساله سادات‌نوری ثبت ملی و بقعه متبرکه سیدنور نیز ساماندهی می‌شود. علیرضا ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: مضیف ۱۲۰ ساله روستای سیدنور در صورت صلاحدید و موافقت سادات‌نوری، ثبت ملی می‌شود و مرمت و ساماندهی این بنا را برعهده می‌گیریم.

ایزدی افزود: همچنین بقعه متبرکه سیدنور نیز از دیگر ظرفیت‌های گردشگری مذهبی در این بخش است که برای آن برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام می‌دهیم. به نظرم تلاش و انرژی‌مان را روی بقعه بگذاریم تا محوطه بقعه تعیین تکلیف شود و بتوان فضای اطراف را برای گردشگران ساماندهی کنیم.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بیان کرد: هدف ما حل مشکل مردم است و مردم باید از ظرفیت‌های میراثی و گردشگری منطقه بهره ببرند.

 مضیف سیدنور با قدمتی بیش از ۱۲۰ سال در جنوب غربی شهرک شهید بهشتی در روستای سیدنور و جنب مقبره سیدنور از توابع بخش چغامیش دزفول واقع شده است. این مضیف محل حل و فصل مشکلات بسیاری از مردم منطقه بود و در دوره‌یی نقش مکتب را نیز ایفا کرد و شخصیت‌هایی همچون آیت‌الله شیخ طعمه سعد و... در این مکان به تدریس مسائل دینی پرداختند. این مضیف اکنون تنها در ایام عید فطر و برای دید و بازدید عید باز می‌شود.

 

ارسال نظر