اجبار طالبان برای صلح

۱۳۹۷/۰۲/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۰۸۴
اجبار طالبان برای صلح

 تایمز:

 صفحه اول روزنامه تایمز، گزارشی از افزایش فشارها بر طالبان منتشر کرد. طبق این گزارش، فرمانده امریکایی نظامیان ناتو در اروپا تصریح کرد، برای مجبور شدن طالبان به آغاز گفت‌وگوهای صلح با دولت افغانستان فشارها بر این گروه افزایش خواهد یافت. در حالی که نزدیک به 17 سال از حضور نظامی امریکا در افغانستان می‌گذرد، سپاکاروتی اظهار داشت که جنگ در افغانستان طولانی خواهد شد. این ژنرال امریکایی در حالی بر افزایش فشارها بر طالبان تاکید دارد که «جف مرکلی» سناتور دموکرات امریکایی اعمال فشار بر طالبان برای اجبار این گروه برای قبول راه‌حل سیاسی را واقع‌گرایانه نمی‌داند. به گفته این سناتور امریکایی مشکلات کنونی افغانستان فساد، ناکارآمدی دولت و نیروهای امنیتی افغان است و طالبان توافق سیاسی را قبول نخواهد کرد زیرا این گروه در حال حاضر مناطق زیادی از افغانستان را تحت کنترل و نفوذ خود دارد.

 وال‌استریت ژورنال:

این روزنامه، دیروز در صفحه اول خود، با انتشار عکسی از دیدار معاون نخست‌وزیر چین با ترامپ، به گزارشی در این باره پرداخت. طبق گزارش وال‌استریت ژورنال، لیو هه (Liu He) معاون نخست‌وزیر این کشور که در راس یک هیات تجاری در واشنگتن حضور دارد، با دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا دیدار کرده است. پیش از این، سارا ساندرز سخنگوی کاخ سفید گفته بود ترامپ با لیو اواخر روز پنج‌شنبه دیدار می‌کند. کاخ سفید همچنین اعلام کرد: گفت‌وگو با هیات چینی درباره مسائل تجاری روز جمعه ادامه خواهد یافت. این دیدارها در حالی صورت گرفته که مدت‌هاست، جنگ تجاری امریکا و چین خبرساز شده و در هفته گذشته، دولت چین اعلام کرد که نمی‌خواهد شاهد افزایش تنش‌های تجاری با امریکا باشد، ولی آماده هرگونه پیامدی است و از منافع خود دفاع خواهد کرد.

 فایننشال تایمز:

در صـفــحه اول فایننشال تایمز، گزارشی از تشکیل دولت جدید در ایتالیا منتشر شد. طبق این گزارش، منابع نزدیک به حزب «جنبش پنج ستاره» ایتالیا روز پنج‌شنبه از توافق نهایی این حزب با اتحادیه شمال درباره تشکیل دولت جدید خبر دادند. این در حالی است که گفته شده این دو حزب راست‌گرای تحت رهبری لوییجی دی مایو و متئو سالوینی که در انتخابات پارلمانی بیشترین آرا را کسب کردند همچنان در حال رایزنی درباره نخست‌وزیر جدید هستند. به گفته تحلیلگران، در صورت تشکیل دولتی ضدساختار در ایتالیا اتحادیه اروپا، با بزرگ‌ترین چالش از زمان رای بریتانیایی‌ها به خروج از این اتحادیه روبه‌رو خواهد شد. آن‌طور که گفته شده، رهبران دو حزب ضدساختار از توافق بر سر تشکیل دولتی ائتلافی با برنامه کاهش شدید مالیات‌ها و افزایش بودجه رفاه اجتماعی خبر دادند.

 

ارسال نظر