عقب‌نشینی ترامپ از جنگ تجاری با چین

۱۳۹۷/۰۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۸۵۰
عقب‌نشینی ترامپ
از جنگ تجاری با چین

 

 واشنگتن‌پست:

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارشی از دستور ترامپ برای رفع ممنوعیت تجاری ZTE منتشر کرده است. به گزارش واشنگتن‌پست، دونالد ترامپ با گذشت چند هفته از ممنوعیت صادرات به ZTE، به وزارت بازرگانی امریکا دستور داد به این شرکت مخابراتی چینی برای بازگشت به تجارت کمک کند. آنطور که گفته شده، وزارت بازرگانی امریکا ماه میلادی گذشته فروش به شرکت ZTE که تامین‌کننده بزرگ تجهیزات مخابراتی و گوشی‌های تلفن هوشمند است را به مدت هفت سال برای شرکت‌های امریکایی ممنوع کرد. نقض شرایط توافق مربوط به نقض تحریم‌های ایران و کره شمالی، علت این ممنوعیت صادراتی اعلام شد. طبق این گزارش، با این حال از توییت ترامپ مشخص نیست وی چه برنامه‌یی دارد. یکی از مقامات کاخ سفید به پولیتیکو گفت: ترامپ انتظار دارد ویلبر راس، وزیر بازرگانی با نظر شخصی خود اقدامات رگولاتوری در خصوص ZTE را حل کند.

 نیویورک تایمز:

دیروز، خبر انفجار اندونزی، در صدر گزارش‌های بسیاری از رسانه‌ها قرار داشت. نیویورک‌تایمز نیز در صفحه اول خود، به گزارشی درباره این ترور پرداخت. طبق این گزارش، یکی از مقرهای پلیس اندونزی در شهر سورابایا، دومین شهر بزرگ این کشور، هدف حمله انتحاری قرار گرفت. به گزارش نیویورک تایمز، حدود 7 افسر پلیس در این حمله کشته شدند. آنطور که گفته شده، تصاویر منتشر شده از صحنه این رویداد نشان داد که مهاجمین سوار بر موتورسیکلت به ایست بازرسی امنیتی مقر پلیس رسیده و سپس بمبی را منفجر کردند. یک روز پیش از این حمله نیز، عوامل انتحاری وابسته به داعش حملات مرگباری را به سه کلیسا در سورابایا انجام دادند. در نتیجه این حملات دست‌کم ۱۴ تن کشته و بیش از ۴۰ تن دیگر زخمی شدند. حمله به مقر پلیس چهارمین حمله در سورابایا در چند روز اخیر و پنجمین حمله در بخش شرقی جزیره جاوه محسوب می‌شود.

 وال‌استریت ژورنال:

در صفحه اول این روزنامه، گزارشی از توافق احزاب ایتالیا در مورد برنامه دولت و نامزد نخست‌وزیری منتشر کرد. طبق این گزارش، رهبران احزاب راست

افراطی و ضدتشکیلاتی این کشور به رییس‌جمهوری

 اطلاع داده‌اند که آماده ارائه برنامه مربوط به تشکیل دولت و معرفی یک کاندیدا برای نخست‌وزیری هستند. ماتئو سالوینی، رییس حزب ملی‌گرای لیگ ایتالیا پیشتر در بیانیه‌یی گفته بود که به همراه لوئیجی دی مایو، رهبر جنبش موسوم به پنج ستاره در حال «نوشتن تاریخ» هستند و قرار است با سرجیو ماتارلا، رییس‌جمهور ایتالیا تماس بگیرند. طبق گزارش وال‌استریت ژورنال، دی مایو در تماس تلفنی کوتاهی با دفتر رییس‌جمهوری از آمادگی خود برای معرفی گزینه نخست‌وزیری خبر داد.

 

ارسال نظر