ندامت از استخدام وکیل ترامپ

۱۳۹۷/۰۲/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۶۸۷
ندامت از استخدام
وکیل ترامپ

 نیویورک تایمز

ابراز پشیمانی از استخدام وکیل شخصی دونالد ترامپ به‌عنوان وکیل شرکت ای‌تی ‌‌اند تی، روز گذشته حواشی زیادی را به‌دنبال خود داشت. روزنامه نیویورک تایمز روز گذشته در گزارش یک خود درباره این موضوع نوشت: «مدیرعامل شرکت ای‌تی ‌اند تی از استخدام مایکل کوهن وکیل شخصی دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا ابراز تاسف کرده و به‌طور رسمی عذرخواهی کرد که در سال 2017 با مبلغ 600هزار دلار کوهن را استخدام کرده است.»

مدیرعامل این شرکت، رندال استفانسون گفت که این شرکت قصد داشته از کمک کوهن برای رویکرد ادغام 500میلیارد دلاری بین AT & T و

Times Warner کمک بگیرد. اما اکنون از این اقدام سخت پشیمان است و رسما از کارکنان خود و مشتریانش عذرخواهی می‌کند. تمام این اتفاقات در حاشیه دادگاه کیفری کوهن درخصوص ستاره فیلم‌های غیراخلاقی و رشوه‌های پرداخت شده به وی به‌عنوان حق‌السکوت رخ می‌دهد.

این اتفاق در حالی است که شرکت داروسازی مشهور Novartis هم درخصوص استخدام کوهن تحت قرارداد 2.1میلیون دلاری برای کار مشاوره عذرخواهی کرد. هر دو شرکت AT & T و Novartis در حال گفت‌وگو با دادستان ویژه پرونده کوهن یعنی رابرت مولر هستند. وی در حال بررسی دخالت مقامات فعلی دولت ترامپ در پرونده تخلف انتخاباتی است. آنها پاسخ دادند که از منبع پرداخت آنها به کوهن برای نخستین‌بار به‌طور عمومی برای پرداخت حق‌السکوت به ستاره فیلم‌های غیراخلاقی استفاده شده است.

مدیرعامل شرکت AT & T، در پیامی به کارکنان شرکت خود گفت: «شرکت ما در تمام موارد مرتبط با کوهن آسیب دیده، به‌ویژه اعتبار شرکت ما مختل شده است.» استفانسون تاکید کرد: «هر آنچه ما انجام دادیم طبق قانون انجام شده و کاملا قانونی بود.»

 وال استریت ژورنال

سقوط بازارهای اوراق قرضه نوظهورها در پی افزایش ارزش دلار موضوعی بود که روز گذشته روزنامه وال‌استریت ژورنال به آن پرداخت. این روزنامه در گزارشی نوشت: «افزایش ارزش دلار بازار اوراق قرضه در کشورهای در حال توسعه همچون آرژانتین، اندونزی و ترکیه را تحت فشار گذاشت و سبب شد بازار محبوب سرمایه‌گذاران اهمیت خود را از دست بدهد. کشورهای جهان در حال توسعه با اتکا به روند رشد اقتصاد جهانی از زمانی پیش به استقراض گسترده روی آورده بودند. نرخ بهره‌وری اوراق قرضه این کشورها سبب جذب سرمایه‌گذاران جهانی به بازارهای مذکور شده بود اما اکنون افزایش ارزش دلار مخاطره سرمایه‌گذاری در این بازارها را افزایش داده و سبب شده سرمایه‌گذاران به دارایی‌های بی‌خطرتری همچون اوراق قرضه امریکا روی آورند.»

 

ارسال نظر