6 سال دیگر با پوتین

۱۳۹۷/۰۲/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۴۴۸
6 سال دیگر با پوتین

 فایننشال تایمز:

دیروز، بسیاری از روزنامه‌ها صفحه اول خود را به چهارمین سوگند پوتین و اعلام نظر ترامپ در مورد برجام اختصاص دادند. این روزنامه نی‍ز، در گزارش صفحه اول خود اعلام کرد که ولادیمیر پوتین در مراسمی برای چهارمین‌بار به‌عنوان رییس‌جمهور زمام امور کشور بزرگ روسیه را در دست گرفت. گفته می‌شود این مراسم در مسکو با حضور شماری از میهمانان داخلی و خارجی برگزار شد و او زمام امور روسیه را برای ۶ سال دیگر در دست گرفت. پوتین در نخستین اقدام دور جدید ریاست‌جمهوری‌اش دیمیتری مدودف را بار دیگر برای پست نخست‌وزیری پیشنهاد کرد و به این ترتیب بر تداوم کار و عدم تحولی تازه در عرصه سیاست داخلی روسیه تاکید گذاشت. در عرصه سیاست خارجی نیز کارشناسان تغییر محسوسی را پیش‌بینی نمی‌کنند.

 وال‌استریت ژورنال:

صفحه اول این روزنامه نیز، گزارشی از تصمیم‌گیری دونالد ترامپ برای برجام منتشر کرده است. طبق این گزارش، رییس‌جمهوری امریکا اعلام کرد، سه‌شنبه تصمیم خود را درباره توافق هسته‌یی ایران اعلام خواهد کرد. ترامپ در حالی این توییت را منتشر کرد که ساعاتی قبل نیز در توییت دیگری نوشته بود، ایالات‌متحده به دیپلماسی سایه غیرقانونی جان کری درباره توافق بد ایران نیازی ندارد. ترامپ در حالی این خبر را اعلام کرده است که تا ١٢ مه

(٢٢ اردیبهشت) هنوز چهار روز باقی است و این موضع‌گیری زودهنگام در قبال برجام از جانب دولت واشنگتن در سال‌های اخیر بی‌سابقه بوده است. براساس آنچه مصوب شده، امریکا باید تا پایان هفته جاری برای چندمین‌بار از زمان اجرای برجام، تعلیق تحریم‌های یک‌جانبه‌اش علیه ایران را تمدید کند.

 نیویورک تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارشی از چالش‌ها درباره خلع سلاح اتمی کره‌شمالی منتشر کرده است. طبق گزارش نیویورک‌تایمز، در حالی که ترامپ به‌دنبال ورود به مذاکرات هسته‌یی با کره‌شمالی است، او با رژیمی روبه‌رو می‌شود که برای چند دهه زوایای مهم برنامه هسته‌یی خود را از نظارت‌های بین‌المللی مخفی نگه داشته و اجازه ورود بازرسان به این کشور را نداده است. بر این اساس، در گزارش این روزنامه اعلام شده که بازرسی از برنامه هسته‌یی ایران در مقایسه با کره‌شمالی بسیار ساده‌تر است. همچنین گفته شده که یک نماینده جمهوری‌خواه کنگره درباره خلع سلاح هسته‌یی کره‌شمالی با وجود تمایل پیونگ‌یانگ ابراز تردید کرد. آن‌طور که گفته شده، این نماینده جمهوری‌خواه، درباره احتمال کاهش تعداد نیروهای امریکایی در شبه جزیره کره پس از توافق بین دو کره نیز گفت: اگر کره‌شمالی داوطلبانه و به صورت کامل برای خلع تسلیحات هسته‌یی اقدام کند می‌توانیم درباره کاهش نیروها صحبت کنیم.

 

ارسال نظر