هشدار روحانی به امریکا

۱۳۹۷/۰۲/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۳۶۹
هشدار روحانی به امریکا

 فایننشال تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود، با انتشار تصویری از حسن روحانی رییس‌جمهوری ایران، گزارشی از هشدار او به امریکا را منتشر کرد. طبق گزارش فایننشال تایمز، روحانی در سخنرانی‌ای که در جمع مردم خراسان داشت با بیان اینکه برای هر تصمیم ترامپ، برنامه داریم، بیان کرد که اگر امریکا از برجام خارج شود، به‌زودی دچار پشیمانی تاریخی می‌شود. پیش از این گفته شده بود که دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا در موعد قبلی تایید برجام هشدار داده بود که اگر تغییرات مورد نظر او، شامل تعمیم برجام به برنامه موشکی و حضور منطقه‌یی جمهوری اسلامی ایران لحاظ نشود، این‌بار تعلیق تحریم‌های هسته‌یی ایران را تمدید نخواهد کرد. براین اساس، با نزدیک شدن به موعد تایید تعلیق تحریم‌های هسته‌یی ایران، موضع‌گیری مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران در برابر اظهارات رییس‌جمهوری امریکا، جدی‌تر شده است.

 وال‌استریت ژورنال:

دیروز، صفحه اول بسیاری از روزنامه‌ها، تصاویری از آتش‌فشان هاوایی منتشر کردند. به گزارش وال‌استریت ژورنال، فعالیت آتش‌فشان کیلاویا در جزیره هاوایی گدازه‌های آتش‌فشانی را راهی یک محله مسکونی کرد و سبب شد دستور تخلیه فوری محل صادر شود. مقامات شهری در هاوایی اعلام کردند گدازه و دود از گسلی در نزدیکی لینانی استاتس، به بیرون فوران کرده است. این منطقه در همسایگی شهر پاهووا معروف به «جزیره» در هاوایی قرار دارد. گدازه‌های آتش‌فشانی تاکنون ۲۶ واحد مسکونی را در ایالت هاوایی تخریب کرده است. همچنین گفته می‌شود زلزله‌یی به قدرت 6.9 در مقیاس ریشتر روز جمعه این منطقه را لرزانده بود. آتش‌فشان کیلاویا که یکی از پنج کوه آتش‌فشانی ایالت هاوایی است به عنوان یکی از فعال‌ترین آتش‌فشان‌های جهان شناخته می‌شود. این آتش‌فشان طی ۳۵ سال گذشته به دفعات فوران کرده است.

 دالاس مورنینگ نیوز:

پرونده روسیه گیت، همچنان خبرساز است. آنطور که در گزارش‌ها گفته شده، وکلای ترامپ، تلاش بسیاری برای اختلال ایجاد کردن در کار مولر صورت داده‌اند و بسیاری او را فردی دروغگو معرفی می‌کنند که از قدرت خود علیه ترامپ سوءاستفاده می‌کند. طبق گزارش دالاس مورنینگ نیوز، «رودی جولیانی» شهردار پیشین نیویورک و از مقام‌‌های قضایی سابق امریکا هم به‌تازگی به گروه وکلای دونالد ترامپ اضافه شده است. جولیانی گفته که می‌خواهد کمک کند تنش‌‌ها بین وکلای ترامپ و هیات تحقیق به ریاست مولر کاهش یابد. در این میان گفته شده که بسیاری از وکلای ترامپ براین باورند که مولر مامور ویژه تحقیقات از دخالت روسیه در انتخابات امریکا نباید در این پرونده از قدرت بی‌قید و شرط برخوردار باشد و مولر را متهم کرد که از پرونده‌های جنایی علیه متحدان ترامپ استفاده می‌کند تا علیه رییس‌جمهوری شوند.

 

ارسال نظر