شهروندان معترض جهان

۱۳۹۷/۰۲/۱۷ - ۰۰:۱۰:۵۷
کد خبر: ۱۲۱۲۹۱
شهروندان معترض جهان

 ایندیپندنت:

دیروز بسیاری از روزنامه‌ها در صفحه اول خود، خبر بازداشت آلکسی ناوالنی رهبر مخالفان دولت روسیه را منتشر کردند. آنطور که ایندیپندنت نیز در صفحه اول خود گفته، ناوالنی و جمعی از هوادارانش که در شهرهای مختلف روسیه دست به تظاهرات زده بودند، توسط نیروهای پلیس دستگیر شدند. براساس گزارش برخی رسانه‌های روسی، مخالفان دولت در چندین شهر از جمله ولادی‌وستوک، نووسیبیرسک، تومسک و مایکوپ نیز تجمع اعتراضی برپا کردند. آنطور که گفته شده این تظاهرات در اعتراض به برگزاری مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری ولادیمیر پوتین، صورت گرفته و بیش از 350 نفر در چند شهر مختلف این کشور، از جمله مسکو دستگیر شدند.

 ال‌پایس:

ال‌پایس، در صفحه اول خود، خبری از پوجدمون، رهبر جدایی‌طلب کاتالونیا منتشر کرد. طبق این گزارش، کارلس پوجدمون رهبر سابق کاتالونیا روز شنبه با اعضای ائتلاف «با هم برای کاتالونیا» در برلین دیدار کرد. به گزارش ال‌پایس، قانونگذاران حزب پیشرو جدایی‌طلب کاتالونیا، تلاش می‌کنند تا رهبر سابق و فراری خود را به عنوان رییس این منطقه خودمختار مجددا برگزینند. سخنگوی این ائتلاف گفت که آنها تلاش می‌کنند تا ۱۴ مه سال جاری میلادی کارلس پوجدمون را بار دیگر انتخاب کنند. قانونگذاران جدایی‌طلب کاتالونیا روز جمعه قانون را به‌گونه‌یی تغییر دادند که براساس آن به رییس دولت منطقه‌یی اجازه داده می‌شود تا بدون حضور داشتن در مراسم، سوگند یاد کند.

  لوموند:

به گزارش لوموند، پایتخت فرانسه دیروز شاهد تظاهرات بزرگی در مخالفت با سیاست‌های رییس‌جمهوری این کشور بود.

آنطور که گفته شده، این تظاهرات در آستانه نخستین سالگرد مراسم تحلیف امانوئل ماکرون صورت گرفته است. طبق گزارش لوموند، کارگران راه‌آهن و حامیان جناح چپ در پاریس به خیابان‌ها رفتند و علیه امانوئل ماکرون، شعار دادند. بر پلاکاردها شعارهایی نظیر «ماکرون کافی است» و «یک سال کافی است» به چشم می‌خورد. گفته می‌شود اصلاحات مختلفی که دولت ماکرون به راه انداخته، مهم‌ترین دلیل این اعتراض‌هاست. منتقدان، ماکرون را متهم می‌کنند که با سیاست‌های خود در درجه اول منافع شرکت‌ها و اقشار مرفه جامعه را در نظر دارد.

 

ارسال نظر