آخرین کنسرت چشم‌آذر

۱۳۹۷/۰۲/۱۷ - ۰۰:۰۸:۲۴
کد خبر: ۱۲۱۲۸۹
آخرین کنسرت چشم‌آذر

مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد ناصر چشم‌آذر آهنگساز و نوازنده پیشکسوت موسیقی کشورمان روز یک‌شنبه شانزدهم اردیبهشت ماه در تالار وحدت تهران برگزار شد.

بهرام حصیری، همایون اسعدیان، ایرج حسابی، ستار اورکی، محمدرضا عقیلی، پوری بنایی، غلامحسین شاه‌علی، محمد سریر، فرهاد هراتی، هوشنگ کامکار، بیتا فرهی، بابک چمن‌آرا، علی ثابت‌نیا، شهرام صارمی، همایون نصیری، رسول ترابی، بابک صحرایی، بیژن کامکار، مهراج محمدی، حمیدرضا نوربخش، سامان احتشامی، حسن رضایی، منوچهر اسماعیلی، بیژن بیرنگ، محمد فرشته‌نژاد، محمد ساربان، حمید حامی، خشایار اعتمادی، سعید داخ، حبیب اسماعیلی، باربد بیات از جمله افرادی هستند که در این مراسم حضور داشتند.

محمد سریر آهنگساز پیشکسوت در ابتدای این مراسم بیان کرد: من از سال ۴۰ در جریان داوری مسابقات دانش‌آموزی با چشم‌آذر آشنا شدم. وی از جمله هنرمندانی بود که از همان ابتدای نوازندگی خود به همه ما نشان داد که آینده بسیار خوبی دارد. زنده‌یاد چشم‌آذر در حضور خانواده‌یی هنرمند رشد کرد و فضای ارزشمندی در کارهای او وجود داشت.

حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره زنده‌یاد ناصر چشم‌آذر گفت: درگذشت استاد ناصر چشم‌آذر اتفاقی ناباورانه است که زبان یارای بیان آن را ندارد.

رسول ترابی مدیر موسسه فرهنگی و هنری «آوای دوران» و تهیه‌کننده کنسرت‌های ناصر چشم‌آذر نیز در این مراسم گفت: امروز شانزدهم اردیبهشت بود و قرار بود در همین جایی که امروز مراسم تشییع را برگزار می‌کنیم، میزبان شما مخاطبان عزیز با کنسرت استاد ناصر چشم‌آذر باشیم. حیف شد، خیلی حیف شد که دیگر نمی‌توانیم این کنسرت را برگزار کنیم.

شاهد احمدلو بازیگر و کارگردان سینمای ایران و برادر همسر زنده‌یاد ناصر چشم‌آذر هم در این مراسم گفت: هر وقت با ناصر از مردم صحبت می‌کردیم، او می‌گفت «نگو مردم، بگو یاران باران عشق». ناصر رفیق جوانی من بود، ناصر دنیای من بود و من با ملودی‌های او بود که عاشق سینما شدم. او این مملکت را رها نکرد و در ایران ماند.

اشکان خطیبی بازیگر و خواننده نیز در این مراسم که با اجرای بابک صحرایی همراه بود، ضمن ابراز تاسف از مرگ ناصر چشم‌آذر عنوان کرد: من بر این باورم که ناصر را ما کشتیم، این ما بودیم که با او بی‌مهری کردیم و آنجایی که باید همراهش بودیم، کمکی نکردیم. نمی‌دانم او چه انگیزه عجیبی داشت که همواره این بی‌مهری‌ها را تحمل می‌کرد و حالا من از شما خواهش می‌کنم با جنس ناصر چشم‌آذر از او خداحافطی کنیم.

او بعد از صحبت‌هایش قطعه موسیقایی را خواند و از مخاطبان خواست تا با تکرار این قطعه او را در بدرقه ناصر چشم‌آذر همراهی کنند.

 

ارسال نظر