انتظار صلح در دیدار رهبران 2 کره

۱۳۹۷/۰۲/۰۸ - ۰۱:۲۵:۲۴
کد خبر: ۱۲۰۷۹۹
انتظار صلح در دیدار رهبران 2 کره

 نیویورک تایمز (چاپ امریکا):

دیروز بسیاری از روزنامه‌ها، در صفحه اول خود به دیدار رهبران 2 کره پرداختند. این روزنامه نیز در صفحه اول خود، گزارشی از این دیدار منتشر کرد. طبق این گزارش، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی با پای پیاده از مرز دو کره عبور کرده تا با مون جائه‌این، رییس‌جمهوری کره جنوبی دیدار کند. آقای کیم و مون جائه‌این در منطقه غیرنظامی میان دو کشور دیدن می‌کنند و آقای کیم برای این دیدار از خط آتش‌بس میان دو کشور عبور کرده و عملا در خاک کره جنوبی پا گذاشته است. آنطور که گفته شده، کیم جونگ اون نخستین رهبر کره شمالی است که از زمان توقف خصومت‌ها در جنگ کره در سال ۱۹۵۳، به کره جنوبی سفر می‌کند. طبق بسیاری از گزارش‌ها، دولت‌های محلی و گروه‌های مدنی پرچم‌های اتحاد مجدد دو کره را در بسیاری از مناطق کره‌جنوبی نصب کردند تا تمایل خود را برای پیروزی و موفقیت اجلاس روز جمعه میان رهبران دو کره نشان دهند.

 نیویورک تایمز (چاپ اروپا):

صفحه اول این روزنامه، گزارشی از ترور دانشمند فلسطینی در مالزی منتشر کرد. در هفته‌ گذشته، «محمد فادی‌البطش» ۳۵ ساله، پژوهشگر فلسطینی در حال خروج از منزل خود در مالزی برای اقامه نماز صبح بود که هدف گلوله افراد ناشناس قرار گرفت. پلیس مالزی اعلام کرد دو موتورسوار در ساعت 6 صبح (به وقت محلی) بیش از ۱۰ گلوله به سمت البطش شلیک کردند که یکی از این گلوله‌ها به سر او اصابت کرد و براثر آن فورا جان خود را از دست داد. طبق گزارش نیویورک تایمز، تصویر تازه‌یی از یکی از مظنونان قتل دانشمند عضو حماس در کوالالامپور منتشر شده است و پلیس باور دارد او همچنان داخل مالزی است. همچنین گفته شده که پیکر فادی‌البطش به نوار غزه انتقال یافت.

 واشنگتن پست:

بیل کازبی کمدین سرشناس امریکایی که مدت‌ها درگیر پرونده سوءاستفاده و آزار جنسی بود، سرانجام در دادگاه گناهکار شناخته شد. طبق گزارش صفحه اول واشنگتن پست، بیل کازبی کمدین ۸۰ ساله امریکایی که در دهه ۸۰ با برنامه «کازبی شو» به شهرت رسید، برای هر یک از سه مورد جرم موجود در پرونده با مجازات تا ۱۰ سال زندان روبه‌رو خواهد شد. کازبی نخستین سیاه‌پوستی بود که در دوران حکمرانی سفیدپوستان بر برنامه‌های تلویزیونی مخاطبان بسیاری پیدا کرد. او در برنامه «کازبی شو» که از سال ۱۹۸۴ تا ۱۹۹۲ پخش می‌شد نقش پدر یک خانواده سیاه‌پوست را بازی می‌کرد. اغلب شاکیان کازبی مدعی شده‌اند که او به آنها مواد مخدر داده و از آنها سوءاستفاده جنسی کرده است. در این میان تنها یکی از این اتهامات به اندازه کافی جدید بود که پای کازبی را به دادگاه بکشاند.

 

ارسال نظر