نوزادهای 11 هزار دلاری امریکا

۱۳۹۷/۰۲/۰۶ - ۰۰:۱۷:۰۹
کد خبر: ۱۲۰۷۱۵
نوزادهای 11 هزار دلاری امریکا

گروه گوناگون  روز دوشنبه کیت میدلتون سومین فرزند خود را در بیمارستان سانت‌ماری در لندن پایتخت بریتانیا به‌دنیا آورد. آن‌ طور که گفته شده، تولد فرزند شاهزاده ویلیام و همسرش در بهترین بیمارستان بریتانیا و در بخشی با بهترین امکانات بوده و هزینه‌ بالایی صرف این زایمان شده است. با این‌حال آن طور که در بسیاری آمارها منتشر شده، هزینه زایمان همسر شاهزاده بریتانیا در یک بیمارستان لوکس کمتر از زایمان طبیعی در بیمارستان‌های امریکا بوده است. حتی هزینه وضع‌حمل در بسیاری از ارزان‌ترین بیمارستان‌های امریکا بیشتر از کشورهای پیشرفته‌یی مانند فرانسه و بریتانیاست. این در حالی است که باراک‌ اوباما در زمان ریاست‌جمهوری خود تلاش‌های بسیاری برای طرح خدمات درمانی صورت داده که منجر به همگانی شدن مراقبت‌های بهداشتی برای امریکایی‌ها بود، اما گفته می‌شود که اجرای طرح بیمه درمانی اوباما در زمینه زایمان، خدمات اندکی به مادران ارائه داده و نه‌تنها نیازهای درمانی آنها را تضمین نکرده، بلکه تا حدودی به هزینه‌های آنها نیز افزوده است. به‌عنوان مثال شاید در برخی کشورهای اروپایی، خدمات ویژه‌یی به مادران و نوزادان تازه متولد شده ارائه می‌شود اما در امریکا نه‌تنها تخفیفی برای مادران وجود ندارد، بلکه آنها برای وضع حمل باید هزینه‌های گزافی را نیز پرداخت کنند. طبق تازه‌ترین تحلیل‌های اکونومیست، متوسط هزینه زایمان طبیعی در بیمارستان‌های امریکا برای هر فرد حدود 11هزار دلار برآورد شده است. البته قابل‌ ذکر است که بررسی‌های اکونومیست بدون احتساب هزینه‌ مراقبت‌های قبل و بعد از زایمان است. این در حالی است که در بسیاری از گزارش‌ها، بریتانیا در زمره کشورهایی است که هزینه‌های بالایی را برای مادر شدن دریافت می‌کنند. با این‌ حال وضع حمل در بیمارستان مجهزی که کیت‌ میدلتون سومین فرزند خود را به‌دنیا آورد حدود 9هزار دلار بوده است. با اینکه طرح خدمات درمانی بریتانیا یکی از کارآمدترین طرح‌های بهداشتی در میان کشورهای اروپایی بوده، اما همچنان دولت بریتانیا طرح‌هایی برای تسهیل شرایط زایمان ارائه داده است. مرکز ملی زنان و زایمان بریتانیا تاکید کرده قوانین فعلی به اندازه کافی برای زنان و فرزندان آنها ایمن نیستند و باید هرچه سریع‌تر جایگزین قوانین جدیدتر شوند. آن‌طور که گفته شده، طبق قوانین جدید و بازنگری شده هر زن بریتانیایی باید حق داشته باشد، محل زایمان و چگونگی آن را انتخاب کند. هر زن باید حق داشتن یک مامای ثابت را نیز داشته باشد. همچنین زنان می‌توانند با امکانات کامل بیمارستانی در خانه نیز زایمان کنند. اقدامات مراقبتی زنان باردار درمحل کار یا در سه ماهه نخست بارداری و همچنین مراقبت‌های روانی از آنها نیز در این بسته پیشنهادی گنجانده شده است.

آن طور که در بررسی‌های اکونومیست گفته شده، متوسط هزینه زایمان طبیعی در سوئد به 7هزار و 800 دلار می‌رسد. همچنین گفته شده که تسهیلات قابل ‌توجهی در اختیار والدین پس از تولد نوزادشان قرار می‌گیرد. بر اساس بسیاری از گزارش‌ها، بعد از زایمان طبق قانون مادر و پدر هر یک به مدت 240 روز می‌توانند برای نگهداری از نوزاد خود مرخصی با حقوق بگیرند یا هر یک می‌توانند این روزها را به دیگری واگذار کنند.

با اینکه در سال‌های گذشته استرالیا یکی از گران‌ترین کشورها برای زایمان در جهان به‌ شمار می‌رفت، اما طبق تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده، در حال حاضر این کشور در رتبه چهارم قرار گرفته است. طبق آمار اکونومیست هزینه زایمان طبیعی در استرالیا حدود 5هزار و 300دلار برآورد شده است. بر اساس گزارش‌های منتشر شده حدود 68درصد زنان استرالیایی به صورت طبیعی زایمان می‌کنند. همچنین گفته شده که استرالیا دومین کشوری است که با نرخ 23درصد بالاترین آمار زایمان را در زنان بالای ۳۵ سال داراست و اسپانیا با رقم ۳۵درصد در رتبه اول قرار دارد. طبق آمارهای منتشر شده اکونومیست، متوسط هزینه زایمان طبیعی در اسپانیا، حدود 2هزار دلار و در آفریقای‌جنوبی حدود یک‌هزار و 300 دلار برآورد شده است. بر این اساس اسپانیا و آفریقای‌جنوبی ارزان‌ترین کشورها برای زایمان طبیعی به‌ شمار می‌روند.

 

 

ارسال نظر