دیدار محرمانه سیا با رهبر کره‌شمالی

۱۳۹۷/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۰:۱۲
کد خبر: ۱۲۰۲۴۵
دیدار محرمانه سیا 
با رهبر کره‌شمالی

 

 نیویورک‌تایمز:

دیروز گزارش بسیاری از نشریات در مورد دیدار مدیر سیا با کیم‌جونگ اون رهبر کره‌شمالی بود. طبق خبری که نیویورک‌‌تایمز در صفحه اول خود منتشر کرد که مایک پمپئو مدیر سیا برای ملاقاتی محرمانه با کیم جونگ اون رهبر کره‌شمالی چند هفته پیش به این کشور سفر کرده بود. طبق این گزارش، آن ملاقات برای زمینه‌سازی گفت‌وگوهای مستقیم دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا و کیم جونگ اون در تعطیلات آخر هفته عید پاک (روزهای ۳۱ مارس و اول آوریل) انجام شد. همچنین ترامپ روز سه‌شنبه اعلام کرد که گفت‌وگوهای مستقیمی «در سطوح بسیار بالا» با کره‌شمالی جریان دارد تا مقدمات دیدار وی با کیم فراهم شود. «سارا هاکبی سندرز» سخنگوی کاخ سفید نیز به نقل از رییس‌جمهوری گفت که دولت گفت‌وگوهایی در بالاترین سطوح داشته اما در عین حال اضافه کرد که این گفت‌وگوها با رییس‌جمهوری نبوده است.

 وال‌استریت ژورنال:

در صفحه اول این روزنامه خبری از فرود اضطراری هواپیمای مسافربری امریکا در فرودگاه فیلادلفیا منتشر شد. طبق این گزارش، یک فروند هواپیمای مسافربری در امریکا عصر سه‌شنبه به دلیل بروز مشکل و انفجار یکی از موتورها مجبور به فرود اضطراری شد و گفته می‌شود، هشت نفر زخمی شدند که یکی از آنها جان خود را از دست داده است. به گزارش وال‌استریت ژورنال تحقیقات در مورد علت دقیق حادثه آغاز شده و همچنان ادامه دارد. اما گزارش اولیه حاکی از نشت سوخت به داخل یکی از موتورهاست که موجب انفجار و پرتاب قطعات آن به سمت بدنه و پنجره هواپیما شده است. در این گزارش گفته شده به دنبال شکسته شدن یکی از پنجره‌ها و مکش شدید هوا از داخل به بیرون هواپیما، سر یکی از مسافران که نزدیک آن نشسته بود به ‌شدت به پنجره برخورد می‌کند که در نهایت منجر به مرگ او می‌شود.

 فایننشال تایمز:

این روزنامه گزارشی از سفر امانوئل ماکرون به آلمان منتشر کرده است. طبق این گزارش رییس‌جمهوری فرانسه امروز (پنج‌شنبه) عازم برلین می‌شود تا شاید فرصتی برای اجرای اصلاحات در اتحادیه اروپا به وجود آید. با این حال اختلافات اخیرا میان دو کشور بالا گرفته و همین فرصت رویاپردازی را از ماکرون می‌گیرد. به گزارش فایننشال تایمز، دیدگاه امانوئل ماکرون رییس‌جمهوری فرانسه برای ایجاد یک اتحادیه اروپای قوی‌تر احتمالا به موانعی برخورد کند، چرا که اختلافاتی با آلمان از مسائل دفاعی گرفته تا طرح‌های او برای تعمیق همبستگی منطقه یورو به وجود آمده است. کمتر از یک‌سال پس از پیروزی انتخاباتی درخشان ماکرون در دستور کار حامی اروپا، ماکرون به اجرای اصلاحات پسابرگزیت با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان امید بسته است.

 

ارسال نظر