تقدیر از پیشکسوت موسیقی ایران

۱۳۹۷/۰۱/۳۰ - ۰۰:۲۹:۲۷
کد خبر: ۱۲۰۲۴۴
تقدیر از پیشکسوت موسیقی ایران

مجموعه برگزیده آثار لوریس چکناواریان آهنگساز و رهبر ارکستر پیشکسوت موسیقی کشورمان سه‌شنبه شب ۲۸ فروردین ماه در قالب برگزاری یک مراسم ویژه توسط موسسه فرهنگی هنری «راد نواندیش» در تالار وحدت تهران رونمایی شد. در این مراسم که با حضور لوریس چکناواریان و تعدادی از هنرمندان مطرح موسیقی، تئاتر و سینمای کشورمان برپا شد، از 15 اثر صوتی و تصویری این آهنگساز و رهبر ارکستر برجسته در قالب 13 اثر صوتی و دو اثر تصویری که طی سال‌های گذشته توسط ارکسترهای مختلف داخلی و بین‌المللی اجرا شده، رونمایی شد. این درحالی است که پخش فیلم‌هایی از آثار لوریس چکناوریان بخش‌های دیگر این مراسم را تشکیل می‌داد. امید نیک‌بین مدیر تولید مجموعه برگزیده آثار لوریس چکناواریان در بخشی از این مراسم بیان کرد: این شادمانی که امشب شاهد برگزاری آن هستیم، فقط بخشی از آثار استاد چکناواریان است که به انتخاب وی از گنجینه آثارشان بیرون آمد و به همت موسسه فرهنگی هنری «راد نواندیش» به ثمر رسید. این پژوهشگر موسیقی در ادامه صحبت‌های خود با قدردانی از تلاش لوریس چکناواریان در عرصه موسیقی تاکید کرد: به اعتقاد من استاد لوریس چکناواریان آخرین رمانتیک موسیقی ایران است که بعد از او دیگر هنرمندی مانند وی وجود نخواهد داشت. من دوست دارم در این برنامه باشکوه از اصطلاح «آخرین رمانتیک موسیقی» استفاده کنم که به‌حق شایسته عنوان استاد چکناواریان است.

یارتا یاران پژوهشگر موسیقی نیز در بخش دیگری از این مراسم ضمن قدردانی از مقام هنری این هنرمند پیشکسوت عرصه موسیقی، متنی را برای حاضران در مراسم قرائت کرد. پس از صحبت‌های چکناواریان، مجموعه برگزیده آثار این هنرمند در حضور بردیا صدرنوری مدیر موسسه فرهنگی هنری

«راد نو‌اندیش»، ناصر ایزدی مدیر بخش موسیقی موسسه، یارتا یاران و امید نیک‌بین به شکلی نمادین رونمایی شد. فضل‌الله توکل، فریدون شهبازیان، میلاد کیایی، قاسم رفعتی، پری ملکی، کتایون ریاحی، پیمان سلطانی، سامان احتشامی، مزدا انصاری، فاضل جمشیدی، شیرین یزدان‌بخش، آناهیتا همتی، رضا خرم و نیما پناهی‌ها ازجمله هنرمندانی بودند که در این مراسم حضور داشتند. 

 

ارسال نظر