کشف استعدادها در جشنواره آنلاین موسیقی

۱۳۹۷/۰۱/۳۰ - ۰۰:۲۸:۵۱
کد خبر: ۱۲۰۲۴۳
کشف استعدادها در جشنواره آنلاین موسیقی

یکی از هنرمندان فعال موسیقی شمال شرق کشور از برگزاری نخستین جشنواره آنلاین موسیقی کشور با حضور هنرمندان شناخته شده موسیقی ایران خبر داد. مسعود نصیری از هنرمندان فعال موسیقی شمال‌شرق ایران در گفت‌وگو با مهر در تشریح جزئیات نخستین جشنواره آنلاین موسیقی کشور توضیح داد: «شکوفا» نخستین جشنواره آنلاین موسیقی کشور است که پس از یک سال مطالعه و بررسی با حضور شناخته‌شده‌ترین استادان و هنرمندان موسیقی ایران در بهار ۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده است.

او توضیح داد: جشنواره‌های آنلاین به علت اینکه محدود به مکان و طی مسافت‌های طولانی و طاقت‌فرسا نیستند به‌راحتی و با کمترین و ارزان‌ترین حالت ممکن قابل برگزاری هستند. به این صورت که هنرجویان و موزیسین‌های علاقه‌مند با فیلمبرداری از نوازندگی یا خوانندگی خود و بارگذاری آن در سایت می‌توانند در جشنواره شرکت کنند و سطح و رتبه خود را در میان هزاران نفر بسنجند.

این فعال عرصه موسیقی درباره اهداف برگزاری این جشنواره گفت: کشف و شناسایی افراد مستعد و ایجاد فرصت‌های مختلف برای اهالی موسیقی دو ماموریت اساسی ما برای برگزاری جشنواره «شکوفا» است. شکوفا مخفف عبارت «شبکه کشف و فرصت‌آفرینی» است که ماموریت و هدف خود را در تشکیل فضایی برای دیده شدن هنرمندان و ایجاد فرصت‌های موثر برای آنان تعیین کرده است.

نصیری بیان کرد: بنده به عنوان معلم هنر در روستاهای دورافتاده شمال شرق کشور، وقتی با دانش‌آموزان مستعد و نخبه‌یی مواجه می‌شدم که با وجود محرومیت‌های زیاد ریتم را بهتر از معلم‌شان می‌شناختند و بدون بهره‌گیری از استاد، تحریرهای زیبا و تقلیدهای دقیق را اجرا می‌کردند متوجه شدم این هدر رفتن استعدادها در سراسر کشور وجود دارد به همین جهت با خود گفتم شاید در شهرها و روستاهایی در نقاط مختلف کشور دختران و پسرانی باشند که با اندکی توجه و حمایت بتوانند مرزهای موسیقی کشور و غنای آن را وسعت ببخشند پس به این فکر افتادم که از سهل‌الوصول‌ترین امکانات ازجمله اینترنت برای شناسایی و حمایت و تشویق این بچه‌ها بهره‌مند شوم. طراح و ایده‌پرداز جشنواره موسیقی «شکوفا» در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: بعد از طراحی ایده برگزاری جشنواره، موضوع را با چند هنرمند

در میان گذاشتم که خوشبختانه با استقبال این عزیزان مواجه شدم و درنهایت تمام هزینه‌ها و زحمات و خستگی‌ها را با افتخار و عشق به جان خریدم و سامانه «شکوفا» متولد شد تا بتواند آرزوهای دوستداران موسیقی را در حد وسع و توانش برآورده کند. این سامانه در آینده‌یی نزدیک از فازهای دیگر خود رونمایی می‌کند و امیدواریم با تشویق موزیسین‌ها و حمایت آنان، شاهد تولید آثاری غنی و عمیق باشیم و مرزهای موسیقی ایران را گسترش دهیم.

 

ارسال نظر