کالیفرنیا؛ بهشت متخصصان IT

۱۳۹۷/۰۱/۳۰ - ۰۰:۲۴:۴۷
کد خبر: ۱۲۰۲۳۸
کالیفرنیا؛ بهشت متخصصان IT

گروه گوناگون|

اطلاعات منتشر شده از سوی اداره کار امریکا نشا‌ن می‌دهد که استخدام و به‌کارگیری نیروهای بخش IT در سال‌های اخیر، افزایش قابل ‌توجهی داشته است. آن طور که گفته شده، صنعت رو‌به‌رشد فناوری اطلاعات و بخش‌های مرتبط به آن، پس از گذر از رکود‌های اقتصادی، توجه کارآفرینان و کارجویان را بیشتر از گذشته به خود جلب کرده است. براین اساس با توجه به رشد تخصص افراد در زمینه فناوری اطلاعات و افزایش تقاضا برای مشاغلی در این‌ خصوص کارفرمایان تمایل بسیاری برای استخدام و استفاده از نیروهای با تجربه در این بخش پیدا کرده‌اند. همچنین طبق بسیاری از گزارش‌ها از آنجایی که امریکا به ‌دلیل وجود سیلیکون‌ولی و داشتن فعال‌ترین شرکت‌های تکنولوژی جهان در این منطقه است، بزرگ‌ترین بازار کار حوزه فناوری اطلاعات را در اختیار دارد.

طبق تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده در حال حاضر بیش از 4.7میلیون نفر به عنوان کارمند، مهندس، مدیر و آموزش‌دهندگان بخش IT در امریکا مشغول به‌کار هستند. آن طور که پیش‌بینی شده حدود 440هزار شغل تا سال 2024 در این بخش اضافه خواهد شد.

طبق تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده، منطقه سیلیکون‌ولی در کالیفرنیا بزرگ‌ترین قطب IT در سراسر جهان است. در واقع این منطقه الگوی سایر فعالیت‌های فناوری‌ اطلاعات در دنیاست. طبق گزارش‌های منتشر شده، بزرگ‌ترین کمپانی‌های فناوری مانند اپل، گوگل، فیس‌بوک و... در چند دهه اخیر فعالیت خود را از این منطقه آغاز کرده‌اند. در تازه‌ترین آمار اداره کار در سال 2018، اکنون در کالیفرنیا حدود 709هزار نفر در بخش فناوری اطلاعات مشغول به‌کار هستند. این در حالی است که همچنان 68هزار جای خالی در مشاغل کالیفرنیا وجود دارد که نیازمند افراد متخصص در زمینه IT است.

تگزاس نیز از دیگر ایالت‌هایی در امریکاست که رتبه بالایی در رشد صنعت IT به خود اختصاص داده است. آن طور که در بسیاری از گزارش‌ها گفته شده، شاغلان صنعت فناوری اطلاعات در تگزاس به‌طور متوسط حدود 80 تا 100هزار دلار در سال درآمد دارند. براساس این گزارش نیز در حال حاضر شمار شاغلان در بخش IT در تگزاس بیش از 370هزار نفر اعلام شده است. همچنین حدود 4هزار شغل در این حوزه نیازمند نیروی کار وجود دارد. در این گزارش، شمار کارکنان بخش IT در نیویورک نیز حدود 290هزار نفر اعلام شده است. آن طور که گفته شده، در نیویورک، کالج و دانشگاه‌های معتبری نیز در زمینه کامپیوتر و فناوری اطلاعات وجود دارد که متخصصان بسیاری را روانه بازارهای کار می‌کند. طبق گزارش منتشر شده، در حال حاضر حدود 32هزار شغل در نیویورک نیازمند نیروی کار حرفه‌یی در صنعت IT هستند. در این میان ویرجینیا یکی از ایالت‌هایی است که متخصصان IT درآمد بالایی دارند. همچنین طبق آمار منتشر شده در سال 2018، بیش از 224هزار نفر در این صنعت در ایالت ویرجینیا مشغول به‌ کار هستند و حدود 33هزار جای خالی وجود دارد. آن طور که گفته شده تقاضای نیروی کار بخش IT در این شهر بسیار بالاست و درآمد آنها دوبرابر متوسط درآمد در این شهر است.

آن طور که در این گزارش‌ گفته شده، فلوریدا، واشنگتن و ایلینویز نیز در میان ایالت‌هایی قرار دارند که بسیاری از افراد در حوزه فناوری اطلاعات مشغول به کار هستند. طبق آمار منتشر شده شمار افراد شاغل در بخش IT در این ایالت‌ها حدود 190هزار تا 220هزار نفر اعلام شده است. براساس سایر گزارش‌های منتشر شده، پایتخت این ایالت یکی از مهم‌ترین مقاصد صاحبان تخصص در زمینه تکنولوژی برای کار و فعالیت معرفی شده است.

پنسیلوانیا و ماساچوست نیز با میانگین 170هزار شاغل در زمینه فناوری اطلاعات در میان بهترین ایالت‌ها در حوزه IT  قرار دارند.

اوهایو نیز در سال‌های اخیر به عنوان یکی از بهترین ایالت‌ها برای کار در صنعت IT معرفی شده است. در این ایالت علاوه بر دانشگاه‌های تخصصی در زمینه کامپیوتر و فناوری اطلاعات، مراکز مهم تحقیقات تکنولوژی نیز وجود دارد. براساس آخرین آمار منتشر شده از اداره کار امریکا شمار افراد شاغل در حوزه فناوری اطلاعات در اوهایو حدود 156هزار نفر اعلام شده است.

همان‌طور که گفته شد، تکنولوژی و فناوری اطلاعات در سال‌های اخیر به عنوان یک صنعت نوظهور به یکی از ماشین‌های استخدامی بازار کار در سراسر جهان تبدیل شده است. بخش‌ها و عرصه‌های مختلف وابسته به این صنعت هم سهم قابل‌ توجهی از جذب نیروی کار در دنیا را در سال‌های اخیر به خودشان اختصاص داده‌اند. این روند گویا آن قدر امیدوار‌کننده است که می‌تواند نوید اتفاقات خوب آینده را در این حوزه بدهد.

 

ارسال نظر