روزهای پس از حمله امریکا به سوریه

۱۳۹۷/۰۱/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۰۸۳
روزهای پس از حمله امریکا به سوریه

 

 دالاس‌مورنینگ نیوز:

این روزنامه در صفحه اول خود، با انتشار عکسی از تظاهرات گسترده در عراق، گزارشی از تظاهرات مردم این کشور در محکومیت حملات موشکی به سوریه‌ منتشر کرد. به‌گزارش دالاس‌مورنینگ‌ نیوز، مردم عراق در اعتراض به حملات موشکی امریکا و متحدان بریتانیایی و فرانسوی آن به سوریه، در مرکز بغداد تظاهرات کردند و شعارهایی سر دادند. آن‌طور که گفته شده، این تظاهرات عصر روز یک‌شنبه در میدان التحریر واقع در مرکز بغداد برگزار شده است. مقتدی صدر رهبر جریان صدر روز شنبه فراخوان این تظاهرات را صادر کرد. صدها نفر از فلسطینیان نیز شنبه شب مقابل کنسولگری امریکا در حیفا در محکومیت حملات موشکی سه‌جانبه امریکا، فرانسه و بریتانیا به سوریه تظاهرات کردند.

  نیویورک‌تایمز:

در صفحه اول بسیاری از روزنامه‌ها، گزارشی از اعمال تحریم‌های جدید روسیه از سوی امریکا منتشر شده است. به گزارش نیویورک‌تایمز، نیکی هیلی سفیر ایالات‌متحده در سازمان ملل روز یک‌شنبه

۲۶ فروردین اعلام کرد؛ «استیو منوچین» وزیر خزانه‌داری آن کشور، تحریم‌های تازه را در روز دوشنبه اعلام خواهد کرد. سفیر امریکا در سازمان ملل همچنین گفت این تحریم‌ها پیامی قوی به روسیه و دیگرانی است که از اسد حمایت می‌کنند.

به گفته او، تحریم‌ها شامل شرکت‌هایی خواهد شد که لوازم و تجهیزات تسلیحات شیمیایی در اختیار اسد گذاشته‌اند. اوگنی سربرنیکوف نایب‌رییس کمیته دفاعی شورای فدراسیون روسیه در واکنش به سخنان سفیر امریکا در سازمان ملل از آمادگی کشورش برای مواجهه با این تحریم‌ها خبر داد. تحریم‌های جدید واشنگتن علیه مسکو در حالی اعلام شد که امریکا، فرانسه و بریتانیا در ساعات اولیه روز شنبه حمله‌یی موشکی علیه برخی مراکز متعلق به رژیم سوریه انجام دادند.

  یو‌اس‌‌ای تودی:

جیمز کومی رییس سابق اف‌بی‌آی، در مصاحبه‌یی تلویزیونی در سخنانی از دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا، انتقاد کرده و او را از نظر اخلاقی فاقد صلاحیت برای پست ریاست‌جمهوری دانسته است. آن‌طور که در صفحه اول این روزنامه گفته شده، کومی در این مصاحبه که از شبکه ای‌بی‌سی امریکا پخش شد، ترامپ را شخصی توصیف کرد که با زنان مثل یک تکه گوشت رفتار می‌کند و همواره دروغ ‌می‌گوید. کومی شایعاتی را که از مدت‌ها پیش درمورد عدم سلامت روانی ترامپ و مبتلا بودن او به بیماری زوال عقل در مراحل اولیه رواج دارد، رد کرده و گفت: «او به نظر من فردی با میزان هوش بالاتر از سطح متوسط می‌آید که به خوبی مکالمات را دنبال می‌کند و می‌داند که اوضاع از چه قرار است.»

 

ارسال نظر