«عکس سفید» یک درام شهری

۱۳۹۷/۰۱/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۰۰۳
«عکس سفید» یک درام شهری

کارگردان «عکس سفید» با اشاره به اینکه این اثر نمایشی یک درام شهری محسوب می‌شود، درباره دیگر ویژگی‌های این نمایش توضیح داد.

میلاد اخگر کارگردان نمایش «عکس سفید» که آن را در تماشاخانه پالیز روی صحنه برده است در این باره به مهر گفت: نمایش «عکس سفید» از ۱۹ فروردین ماه به کارگردانی مشترک من و امیرحسین طاهری اجرای عمومی خود را آغاز کرده است. ابراهیم عزیزی، امیرحسین طاهری و بهار کاتوزی بازیگران این نمایش هستند که هر شب ساعت  19:40به صحنه می‌رود.

او درباره چگونگی کارگردانی مشترک این نمایش توضیح داد: زمانی که مشغول اجرای نمایش «کاناپه» بودم، امیرحسین طاهری بازیگر نمایش به من پیشنهاد داد که متنی با دو پرسوناژ بنویسم. این پیشنهاد در ذهن من ماند تا اینکه در بهار ۹۶ طرح اولیه این نمایشنامه را البته با سه پرسوناژ نوشتم و آن را با طاهری در میان گذاشتم. بعد از مدتی هم طرح را کامل کرده و ظرف یک هفته نمایشنامه را نوشتم اما به علت مشغله کاری و خستگی بعد از اجرای «کاناپه» قرار شد، نمایش را با همکاری امیرحسین طاهری و البته یک تهیه‌کننده به صحنه ببرم.

این کارگردان تئاتر ادامه داد: تقسیم کار ما نیز به این شکل صورت گرفت که امیرحسین طاهری روی کار بازیگرها و انتقال ذهنیت من به آنها متمرکز بود و من مدیریت هنری نمایش و کار روی میزانسن و دکور و انتقال مفاهیم متن در اجرا را بر عهده داشتم. اخگر درباره ویژگی‌های نمایش بیان کرد: این نمایش نیز مانند کارهای قبلی‌ام از فضایی رئالیستی برخوردار و درباره زوجی است که با تلفن دوست‌شان رابطه‌شان دچار تغییر می‌شود. در «عکس سفید» تلاش کردم یک درام شهری خلق کنم و تجربیاتی را که هر روز در شهری مثل تهران به دست می‌آورم با تماشاگران به اشتراک بگذارم. این اثر نمایشی یک درام مدرن است و در عین اینکه روابط بین آدم‌ها را به چالش می‌کشد، تلاش شده است روح مکان هم در کار زنده باشد.

او در پایان صحبت‌هایش درباره دکور نمایش متذکر شد: دکور نمایش بسیار ساده است، به شکلی که تلاش کردیم در اجرا به سمت تئاتر بی‌چیز گروتفسکی گرایش داشته باشیم و با یک المان ساده کلی قصه بگوییم تا به این ترتیب تخیل مخاطبان باز شود و بیشتر بتوانند ذهنشان را درگیر درام کنند. نمایش «عکس سفید» به کارگردانی میلاد اخگر و امیرحسین طاهری تا ۱۹ اردیبهشت ماه ساعت 19:40 در تماشاخانه پالیز روی صحنه خواهد بود. بهروز فرمانی تهیه‌کننده این اثر نمایشی است.

 

 

ارسال نظر