سه فیلم ایرانی در «جام جهان ‌نما»

۱۳۹۷/۰۱/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۹۱۵
سه فیلم ایرانی در «جام جهان ‌نما»

فهرست فیلم‌های ایرانی پذیرفته شده در بخش «جشنواره جشنواره‌ها» سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر تکمیل شد.

در بخش «جام جهان‌نما» یا همان «جشنواره جشنواره‌ها» در کنار آثاری از دیگر کشورها، فیلم‌های ایرانی «درساژ» ساخته پویا بادکوبه، «راه رفتن روی سیم» ساخته احمدرضا معتمدی و «هندی و هرمز» ساخته عباس امینی پذیرفته شده و در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درمی‌آیند.  

از بین این آثار برخی نخستین نمایش جشنواره‌یی خود را پیش از این در ایران داشته‌اند و برخی دیگر نیز نخستین رونمایی خود را در جشنواره‌های خارجی چون برلین تجربه کرده‌اند. فیلم‌های خارجی بخش «جشنواره جشنواره‌ها» نیز نوعی خانواده، غول، مربی زندگی، معجزه، فراموشی می‌سراید، روزی روزگاری در نوامبر، غرش، رستاخیز، هرگز ترکم نکن، حفار و آن سوی واژه‌ها هستند.  همچنین فیلم «دایان» به نویسندگی و کارگردانی بهروز نورانی‌پور در بخش «زیتون‌های زخمی» و بازار سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درمی‌آید. ناصر باباییان، عبدالله زواره و بهار معروفی ازجمله بازیگران این فیلم هستند که به زبان کردی و در مدت زمان 85دقیقه ساخته شده است.

«دایان» داستانی درباره فردای «جنگ» و افرادی است که در یک روستا زندگی می‌کنند و برای فردای بهتر تلاش می‌کنند.  بهروز نورانی‌پور پیش از این مستند «A157» را کارگردانی کرده بود که به عنوان بهترین مستند سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر انتخاب شد. آثار او تاکنون در بسیاری از جشنواره‌های فیلم ملی و جهانی به نمایش درآمده همچنین جوایز ملی و بین‌المللی نیز کسب کرده‌اند.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸(۳۰فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود. آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.

 

ارسال نظر