بازی تاج و تخت در سوریه

۱۳۹۷/۰۱/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۸۳۷
بازی تاج و تخت در سوریه

 گاردین:

دیروز، ماجرای عذرخواهی مدیر فیس‌بوک از کاربران و احتمال حمله نظامی امریکا به سوریه، صفحه اول بسیاری از روزنامه‌ها را به خود اختصاص داده بود. گاردین نیز، در صفحه اول خود از تلاش روسیه برای جلوگیری حمله نظامی امریکا به سوریه خبر داد. طبق این گزارش، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد ضمن اینکه تهدیدات امریکا را فاجعه‌یی برای جهان دانست از امریکا خواست از برنامه‌ریزی برای هر گونه اقدام احتمالی درباره سوریه خودداری کند. او گفت:«تهدیدات امریکا جهان را در آستانه تحولات غم‌انگیز و فاجعه‌بار قرار داده است.» واسیلی نبنزیا افزود:«امریکا و هم پیمانانش نمی‌خواهند هیچ گونه تحقیقات واقعی در مورد ادعای حمله شیمیایی در دوما صورت گیرد.» سفیر روسیه در سازمان ملل‌متحد این خواست را پس از آن مطرح کرد که شورای امنیت این سازمان روی طرح‎های امریکا و روسیه در زمینه بررسی حمله مشکوک شیمیایی در سوریه به توافق نرسید.

 یو‌اس‌ای تودی:

این روزنامه نیز در صفحه اول خود، واکنش مادلین آلبرایت، وزیر خارجه پیشین امریکا را منتشر کرد. به گزارش یو‌اس‌ای تودی، وزیر خارجه پیشین امریکا می‌گوید که دونالد ترامپ درخصوص مساله سوریه هیچ راهبردی ندارد؛ وی همچنین افزود که انتصاب جان بولتون به سمت مشاور امنیت ملی یک امر بسیار خطرناک است. این مقام سابق امریکایی که نخستین زنی محسوب می‌شود که به عنوان وزیر خارجه انتخاب شد در مورد تصمیم ترامپ از خروج نیروهای امریکایی از سوریه هشدار داد: همین تصمیم موجب شد بشار اسد به خود اجازه دهد حمله شیمیایی دیگری در سوریه انجام دهد. آلبرایت در زمان ریاست‌جمهوری جیمی کارتر عضو شورای امنیت ملی امریکا بود و بیل کلینتون در دوره ریاست‌جمهوری خود ابتدا او را به عنوان سفیر امریکا در سازمان ملل و بعد به عنوان نخستین وزیر امور خارجه زن امریکا منصوب کرد.

 ال ‌پایس:

همانطور که گفته شد، دیروز در اکثر نشریات، گزارشی از احتمال حمله امریکا به سوریه و عذرخواهی مدیر فیس‌بوک منتشر شد. حتی صفحه اول این روزنامه اسپانیایی نیز‌ به گزارشی در این باره پرداخت. طبق گزارش ال‌پایس، مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس‌بوک با حضور در جلسه استماع کنگره امریکا که به دنبال رسوایی‌های اخیر این شبکه اجتماعی برگزار شد، مجبور به عذرخواهی شد. زاکربرگ اعتراف کرد که این شرکت در زمینه حفاظت از داده‌های خصوصی کاربران کوتاهی کرده و این مساله جنجال اخیر مربوط به کمبریج آنالیتیکا را هم در برمی‌گیرد. زاکربرگ ماموریت اصلی فیس‌بوک را متصل کردن کاربران به یکدیگر و افزایش نزدیکی آنها توصیف کرد و گفت: تا زمانی که من مدیرعامل فیس بوک هستم، توسعه‌دهندگان و آگهی‌دهندگان به اولویتی برتر از اولویت مذکور مبدل نمی‌شوند. در ادامه این جلسه تعدادی از سناتورهای امریکایی سوالاتی را در مورد مقررات قانونی فیس بوک، ضرورت افزایش قانون‌گذاری در این شرکت، نحوه رسیدگی به تخلفات شرکت کمبریج آنالیتیکا و... مطرح کردند.

 

ارسال نظر