جشنواره ۶۰۰میلیون تومانی

۱۳۹۷/۰۱/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۸۳۵
جشنواره ۶۰۰میلیون تومانی

دبیر یازدهمین جشنواره موسیقی نواحی درباره حضور ۱۰سازنده برجسته موسیقی اقوام، جابه‌جایی زمان برگزاری آن، بودجه اختصاص داده شده و اتفاقات دیگری که قرار است در بزرگ‌ترین رخداد موسیقی نواحی و اقوام کشور رخ دهد، توضیح داد.

به گزارش ایسنا، احمد صدری درباره آخرین رویدادهای پیش روی یازدهمین جشنواره موسیقی نواحی گفت که به دنبال این هستیم که برخی سازندگان سازهای موسیقی نواحی را به جشنواره امسال دعوت کنیم. این رویداد برای نخستین‌بار صورت می‌گیرد تا از آنها تجلیل شود و اگر امکانات اجرایی اجازه دهد، نمایشگاه و کارگاه‌ کوچکی از سازهای موسیقی نواحی برگزار کنیم.

او افزود: تصمیم گرفتیم این کار را با تمرکز روی سازهای زهی مضرابی و زهی کمانی از خانواده دوتار، تنبور و کمانچه انجام ‌دهیم و ۱۰سازنده برجسته ‌سازهای موسیقی اقوام را به این دوره از جشنواره دعوت کنیم. دبیر یازدهمین جشنواره موسیقی نواحی در پاسخ به اینکه آیا قرار است امسال هم مثل دهمین دوره، هفته فیلم هم داشته باشم؟ گفت: دوست دارم این مبحث به ‌صورت مستقل در جای دیگری تعریف شود. سال گذشته چند بار با یکی از مستندسازان خوب گفت‌وگو کردم تا بتوانیم بخش فیلم‌های موسیقایی را به ‌صورت یک جشنواره مستقل در نظر بگیریم. صدری درباره بودجه یازدهمین جشنواره موسیقی نواحی اعلام کرد: بودجه جشنواره محدود و به ۶۰۰ میلیون تومان می‌رسد و من نمی‌توانم از همگی هنرمندان در همه مناطق و استان‌ها برای حضور در آن دعوت کنم، طبیعی است که در این دوره به شکل محدودتری از هنرمندان موسیقی نواحی دعوت کنیم ولی امیدواریم، بتوانیم در دوره‌های آینده شاهد حضور گسترده‌تر هنرمندان موسیقی در جشنواره باشیم. او درباره جابه‌جایی زمان برگزاری یازدهمین جشنواره موسیقی نواحی نیز توضیح داد: به دلیل گرمای کرمان در تیرماه و مصادف شدن خرداد با ماه مبارک رمضان تصمیم گرفتیم، زمان برگزاری جشنواره را به اردیبهشت‌ ماه تغییر دهیم. بنا به پیشنهاد مدیران ارشد استان کرمان یکی از بهترین زمان‌ها به لحاظ آب و هوایی اردیبهشت ‌ماه است که بیشتر گردشگران نیز در این زمان از این استان بازدید می‌کنند. ما نیز برای آنکه گردشگران هم بتوانند این جشنواره را از نزدیک ببینند، تاریخ ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت‌ماه را برای برگزاری آن در نظر گرفتیم.

صدری درباره سیاستی که در جشنواره موسیقی نواحی در پیش‌ گرفته است، بیان کرد: تمایل دارم هنرمندانی که حضور کمتری داشته‌اند، در این جشنواره‌ها شرکت کنند تا در واقع جشنواره موسیقی نواحی، محلی برای ظهور و بروز افراد جدید باشد.

 

ارسال نظر