رسوایی‌های بی‌پایان ترامپ

۱۳۹۷/۰۱/۲۲ - ۰۰:۳۵:۲۶
کد خبر: ۱۱۹۷۵۴
رسوایی‌های بی‌پایان ترامپ

 وال‌استریت ژورنال:

دیروز بسیاری از نشریات خبر از بازرسی دفتر کار وکیل ترامپ توسط اف‌بی‌آی منتشر کردند. وال‌استریت ژورنال نیز در صفحه اول خود به این ماجرا پرداخت. طبق گزارش این روزنامه، نیروهای اف‌بی‌آی با هجوم به دفتر کار وکیل رییس‌جمهوری امریکا، اسنادی درباره رابطه او با یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی را ضبط کردند. رییس‌جمهور امریکا در واکنش این اقدام ماموران اف‌بی‌آی را «مایه ننگ» و «حمله‌یی به کشور ما» خوانده است. آن‌طور که گفته شده، مایکل کوهن وکیل شخصی دونالد ترامپ چند روز پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ میلادی ۱۳۰هزار دلار به استورمی دانیلز، بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی در امریکا پرداخت کرده بود که گفته می‌شود حق‌السکوت بوده تا ادعای رابطه خود با نامزد جمهوری‌خواهان را با رسانه‌ها مطرح نکند.

 گاردین:

دیروز صفحه اول این روزنامه خبری از عذرخواهی مدیر‌عامل فیس‌بوک‌ از کاربران خود منتشر کرد. طبق گزارش گاردین، مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس‌بوک در یک شهادتنامه کتبی به کنگره امریکا اعلام کرد که این شبکه اجتماعی برای جلوگیری از سوء‌استفاده از داده‌های کاربران اقدامات کافی را انجام نداده است و از این بابت عذرخواهی کرد. آن طور که گفته شده، قرار است زاکربرگ در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در یک کمیته کنگره حاضر شود و به سوالات مرتبط با به اشتراک‌گذاری غیرقانونی داده‌های بیش از هشتاد و هفت میلیون کاربر عمدتا امریکایی با شرکت مشاوره سیاسی کمبریج آنالتیکا در انگلیس پاسخ دهد. همچنین فیس‌بوک اعلام کرد که به آن دسته از کاربرانی که داده‌های آنان مورد سوءاستفاده قرار گرفته است، اطلاع‌رسانی می‌کند. کمیسیون فدرال امور تجاری امریکا مشغول تحقیقات درباره فیس‌بوک است.

 فایننشال تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود گزارشی از سقوط بازار بورس روسیه در پی تحریم‌های امریکا و درگیری‌های سوریه منتشر کرده است. به گزارش فایننشال تایمز، تحریم‌های جدید امریکا علیه روسیه در گام اول روبل واحد پول این کشور را هدف قرار داد که در مقابل دلار به کمترین رقم در ۶ ماه اخیر رسید، این در حالی است که فقط ۴ روز از وضع تحریم‌های جدید امریکا علیه روسیه می‌گذرد و در این بازه زمانی موج آن به بورس مسکو رسید و شاخص آن را زمین زد. آن‌طور که در فایننشال تایمز گفته شده، هر 60.15روبل روسیه به یک دلار رسیده و هر 74.08روبل هم در برابر یک یورو است که حاکی از کاهش ارزش 3.4درصد آن در برابر دلار و روند نزولی 3.8درصدی روبل در برابر یورو دارد.

 

ارسال نظر