رزیدنسی تئاتری فرهنگی به دومین دوره رسید

۱۳۹۷/۰۱/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۵۸۸
رزیدنسی تئاتری فرهنگی به دومین دوره رسید

مدیر هنری دومین رزیدنسی تئاتری فرهنگی که از 11 اردیبهشت ماه در عمارت روبرو آغاز به کار می‌کند درباره برنامه‌ها و اهداف اصلی این پروژه بینافرهنگی توضیح داد.

فریبرز کریمی، مدیر درباره دستاوردهایی که دوره نخست این رویداد داشته است به مهر گفت: نخستین دوره برنامه تبادل فرهنگی تئاتری با همکاری عمارت روبرو و گروه تئاتر بوهمی با هدف ایجاد فرصتی برای تبادل فرهنگ و شیوه‌های کار بین نسل جوان هنرمند تئاتر در نقاط مختلف جهان، اردیبهشت ماه ۹۶ همزمان با بیستمین جشنواره تئاتر دانشگاهی در تهران برگزار شد.

او ادامه داد: پیش از این چنین تجربه‌یی را در ایران نداشتیم اما سال گذشته وقتی نخستین دوره این برنامه برگزار شد به این نتیجه رسیدیم که توانستیم به هدفمان نزدیک شویم و ایده‌هایمان درحال عینی شدن هستند. قرار نبود در این برنامه شاهد یک خروجی باشیم و تبادل ایده‌ها به اجرایی مشترک بینجامد بلکه هدفمان بیشتر آشنا شدن با شکل کاری و زندگی کردن یک عده جوان تئاتری از ملیت‌های مختلف به مدت یک هفته در کنار یکدیگر بود. این هنرمندان جوان در طول این مدت با هم اجراهای مختلفی را دیدند و درباره این آثار و شیوه کاری خودشان بحث و تبادل نظر کردند که مهم‌ترین هدف ما از برپایی این پروژه بینافرهنگی بود. مدیر هنری دومین رزیدنسی تئاتری فرهنگی درباره برگزاری دومین دوره این پروژه توضیح داد: دومین دوره این پروژه با عنوان رزیدنسی تئاتری فرهنگی باز هم توسط گروه تئاتر بوهمی و عمارت روبرو از 11تا 15 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد. در این دوره با توجه به تجربیات سال گذشته به این نتیجه رسیدیم که شرکت‌کنندگان در این پروژه از حضور در تمرین‌ها و اینکه ایده‌هایشان را با یکدیگر به اشتراک بگذارند، لذت بیشتری می‌برند در همین راستا چنین برنامه‌هایی پررنگ‌تر شده و قرار است کسانی که اجراهای تک نفره دارند، بتوانند آنها را برای مخاطبان عام نیز به نمایش بگذارند. تمرکز اصلی این دوره، آشنایی کارگردانان و بازیگران ایرانی و دیگر کشورها برای تولید اثر مشترک و اجرای آن در ایران و کشورهای دیگر است که این اجراها و طرح ایده‌های بینافرهنگی مورد حمایت رزیدنسی قرار خواهد گرفت.

 

ارسال نظر