روزگار تیره لندن و کرملین

۱۳۹۶/۱۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۹۳۲
روزگار تیره لندن و کرملین

 گاردین:

در ادامه تنش‌های ایجاد شده میان بریتانیا و امریکا، جرمی کوربین نسبت به بروز جنگ سرد با روسیه هشدار داد. طبق گزارشی که گاردین در صفحه اول خود منتشر کرد، جرمی کوربین رهبرحزب کارگر بریتانیا درباره خطر آغاز دوره جدید جنگ سرد با روسیه پیش از اثبات دخالت مسکو در حمله با گاز اعصاب به یک مامور پیشین روسیه هشدار داد. همچنین او گفته است که رویکرد شتابزده از سوی دولت انگلیس باعث بهبود تامین امنیت ملی و عدالت نمی‌شود. کوربین با ابراز ناخرسندی نسبت به برخی سیاست‌های دولت روسیه در عین حال خاطرنشان کرد: انگلیس نباید وارد جنگ سرد جدیدی شود. طبق گزارش گاردین، ترزا می‌ پس از نخستین کاربرد شناخته شده تهاجمی چنین سلاحی در خاک یک کشور اروپایی از هنگام جنگ دوم جهانی به این سو به 23 دیپلمات روس که به گفته او تحت پوشش دیپلماتیک در لندن جاسوسی می‌کرده‌اند، برای ترک خاک کشورش یک هفته مهلت داد.

 هرالد:

صفحه اول بسیاری از نشریات دیروز به بازدید ترزا می ‌از محل مسمومیت مامور پیشین روسیه اختصاص یافت. هرالد نیز در صفحه اول خود گزارشی از حاشیه‌های این مسمومیت منتشر کرد. طبق این گزارش، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات وزیر دفاع بریتانیا، مقامات لندن را عصبی و نگران خواند و گفت ظاهرا لندن چیزی برای مخفی کردن دارد. همچنین در این گزارش خبر از حمایت امریکا از تصمیم بریتانیا برای اخراج دیپلمات‌های روسی منتشر شده است. به گزارش هرالد، امریکا با ارزیابی بریتانیا هم‌نظر است؛ به گفته مقامات بریتانیا، روسیه مسوول اصلی حمله با عامل اعصاب به سرگئی اسکریپال است. به گفته کاخ سفید، این حمله مطابق با الگوی رفتاری روسیه است که توجهی به نظم بین‌المللی ندارد و به امنیت و حاکمیت ملی سایر کشورهای جهان لطمه می‌زند و تلاش می‌کند تا نهادهای دموکراتیک غربی را بی‌اعتبار و نابود کند.

 نیویورک تایمز:

در صفحه اول این روزنامه ضمن اعلام این خبر که تحقیقات مولر به فعالیت‌های تجاری ترامپ رسیده، عکس و گزارشی از ریزش پل عابرپیاده در فلوریدا منتشر کرد. طبق این گزارش فرو ریختن یک پل عابر پیاده در شهر میامی ایالت فلوریدای امریکا، علاوه بر به دام انداختن شماری از عابران و خودروها، حداقل 6کشته و چندین زخمی نیز برجای گذاشت. تحقیقات درباره علت وقوع این حادثه آغاز شده و پلیس میامی به مردم هشدار داده است که از این محل دور شوند. گفته می‌شود که این پل 950 تنی، که به گونه‌یی طراحی شده بود تا بتواند در مقابل توفان‌هایی با قدرت تخریب ۵ مقاومت کند و بیش از ۱۰۰ سال نیز دوام داشته باشد، شنبه گذشته در این محل نصب شد. شرکت سازنده پل در بیانیه‌یی با ابراز تاسف از وقوع این حادثه و اشاره به این موضوع که در 40سال فعالیت این شرکت هرگز چنین اتفاقی نیفتاده است، اعلام کرد مشغول همکاری با مقامات برای یافتن علت سقوط این پل است.

 

ارسال نظر