آران و بیدگل شهر فرش و نقش

۱۳۹۶/۱۲/۲۳ - ۰۱:۱۶:۳۶
کد خبر: ۱۱۸۷۷۱
آران و بیدگل شهر فرش و نقش

آران و بیدگل با داشتن جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی یکی از شهرستان‌های شمالی استان اصفهان است که در ایام نوروز می‌تواند میزبان گردشگران باشد.

شهرستان آران و بیدگل شهری تاریخی و میراثی، شهر فرش و نقش، شهر خانه‌های تاریخی و شهر جاذبه‌های کویری است که با تاریخ کهن ایرانی و آرمیده در دروازه کویر مرکزی ایران در شمالی‌ترین نقطه استان پهناور اصفهان قرار دارد و با طبیعتی بکر و محیط زیستی ویژه از جانوران و گیاهان منحصر به فرد و با دریاچه زیبا و الماس گون نمک با قندیل‌هایی زیبا یکی از شهرهای مهم و ویژه و از قطب‌های نمونه گردشگری اصفهان و ایران اسلامی به حساب می‌آید.

این دیار معطر به خون جوانان با غیرتی است که برای دفاع از ناموس و تمامیت ارضی کشور جان خود را فدای اسلام کردند و در زندگی با سخت کوشی و همت خود در حوزه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، علمی و صنعتی استقلال شهر خود را رقم زدند و کمترین اتکا را به دولت‌ها داشته‌اند. آران و بیدگل دارای جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی و تاریخی بسیاری است که در ایام نوروز می‌تواند میزبان خوبی برای مسافران نوروزی باشد.

کویر مرنجاب یکی از ده‌ها جاذبه گردشگری آران و بیدگل است. این منطقه درست در مسیر جاده ابریشم قرار داشته و کاروانسرایی با همین نام در زمان شاه عباس صفوی برای استراحت و حفاظت عبور و مرور کاروان‌ها ساخته شد و مناطق کویری اطراف کاروانسرا به کویر مرنجاب مشهور شد. این کویر دارای پوشش مختلف گیاهی و جانوری است و گونه‌های نادر خزندگان، حیوانات وحشی و اهلی و گیاهان منحصر به فرد از جمله جاذبه‌های این طبیعت و اقلیم زیبای کویر است و جالب‌تر اینکه قناتی به طول ۲۵۰۰ متر آب کاروانسرا را تامین می‌کند که وجود قنات آن‌هم در دل کویر از عجایب بزرگ به حساب می‌آید. وجود ریگزارهای بلند، جزیره سرگردان، تپه‌های شنی و دریاچه نمک از جاذبه‌های منحصر بفرد این کویر به محسوب می‌شود.

 

 

ارسال نظر