انفجارهای زنجیره‌ای در تگزاس

۱۳۹۶/۱۲/۲۳ - ۰۱:۱۳:۵۳
کد خبر: ۱۱۸۷۶۷
انفجارهای زنجیره‌ای در تگزاس

 وال‌استریت ژورنال:

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارشی از انفجار‌های زنجیره‌یی در تگزاس منتشر کرد.

 به گزارش وال‌استریت ژورنال، پلیس امریکا اعلام کرده که در 10 روز گذشته، سه بسته انفجاری در منازلی در شهر «آستین» مرکز ایالت تگزاس منفجر شده‌اند احتمالاً به یکدیگر مرتبط هستند. دو مورد از این انفجارها، دوشنبه در منازل مسکونی در این شهر بود. گفته شده که در اثر این انفجارها که در مناطق مسکونی شهر آستین به وقوع پیوسته‌اند، ۲ نفر کشته و۲ نفر دیگر نیز به‌شدت زخمی شده‌‌اند. نیروهای پلیس ایالتی از ساکنان مناطق مسکونی در شهر آستین خواستند تا به جای گشودن هرگونه بسته مشکوک، با پلیس تماس بگیرند. علت وقوع این حملات هنوز مشخص نیست، اما پلیس با توجه به نژاد قربانیان گفته احتمال دارد که ممکن است نفرت‌های نژادپرستانه انگیزه حمله باشد.

 نیویورک تایمز:

در صفحه اول این روزنامه، گزارشی از حاشیه‌های مالکیت کوالکوم، توسط برادکام منتشر شد.

 طبق این گزارش، دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا به تازگی ادعا کرده که تصاحب کمپانی کوالکام توسط برادکام یک ریسک امنیت ملی تلقی می‌شود و رییس‌جمهوری فرایند پیشنهاد برادکام برای تصاحب را متوقف کرده است. اویل ماه جاری میلادی «کمیته خزانه داری برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی در امریکا» نامه غیرعادی را منتشر کرد که در آن گلایه‌هایی در مورد تصاحب احتمالی کوالکام توسط یک شرکت خارجی مطرح شده بود و در عین حال 5 نامه به وکلای دو شرکت ارسال شده بود. در این نامه‌ها علاوه بر نگرانی‌های امنیتی، به سوابق پیشین برادکام برای قطع بودجه مورد نیاز در زمینه تحقیقات اشاره شده بود. اخطار اخیر دونالد ترامپ موجب شد ارزش سهام کوالکام به میزان نزدیک به 5 درصد افت کند. در حال حاضر کوالکام بطور رسمی به این اتفاق پاسخ نداده ولی برادکام اعلام کرده که در حال بازبینی دستور صادر شده است و البته شدیداً با ادعای به خطر افتادن امنیت ملی امریکا مخالف است.

 فایننشال تایمز:

بریتانیا دولت مسکو را به دست داشتن در مسمومیت جاسوس پیشین روس در این کشور متهم کرد.

طبق گزارشی که فایننشال تایمز منتشر کرد ترزا می، نخست وزیر بریتانیا، روز دوشنبه در برابر نمایندگان این کشور گفت: «دولت [بریتانیا] به این نتیجه رسیده است که به احتمال قوی روسیه مسوول حمله به سرگئی اسکریپال و دختر اوست. » آنطور که در این گزارش منتشر شده، به گفته ترزا می، دولت بریتانیا سفیر روسیه در لندن را فرا خوانده و از او خواسته است توضیح دهد که آیا مسمومیت اسکریپال و دخترش ناشی از اقدام مستقیم دولت روسیه بوده یا این اتفاق به دلیل از دست رفتن کنترل روسیه بر ذخیره گازهای اعصاب بوده است. ترزا می ‌اظهار داشت که سفیر روسیه تا پایان روز سه شنبه مهلت دارد که پاسخ مسکو را ارائه کند.

 

ارسال نظر