«پلنگ سیاه» می‌تازد

۱۳۹۶/۱۲/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۶۰۶
«پلنگ سیاه» می‌تازد

فروش یک فیلم دیگر کمپانی دیزنی در باکس آفیس جهانی از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد.

به گزارش ورایتی «پلنگ سیاه» از کمپانی مارول به شکستن رکوردها ادامه می‌دهد و اکنون موفق شده ظرف ۲۶روز فروش خود را در سطح جهان از مرز یک میلیارد دلار عبور دهد. این فیلم که ساخته رایان کوگلر است، سی‌وسومین فیلمی است که موفق شده فروش خود را از مرز یک میلیارد دلار عبور دهد و شانزدهمین فیلم کمپانی دیزنی است که این جایگاه را کسب می‌کند.

در عین حال این پنجمین فیلم از فیلم‌های کمپانی مارول است که از این مرز عبور می‌کند. پیش‌تر «انتقام‌جویان»، «انتقام‌جویان: دوران اولتران»، «مرد آهنی ۳» و «کاپیتان امریکا: جنگ داخلی» به این موفقیت

رسیده بودند.

«پلنگ سیاه» ۵۲۱ میلیون دلار در بازار داخلی امریکا فروش کرده و نهمین فیلم پرفروش همه تاریخ امریکا شده است. این درحالی است که «پلنگ سیاه» ‌در چهارمین آخر هفته اکرانش این جایگاه را کسب کرده و این آخر هفته نیز ۴۰میلیون دلار دیگر بر فروش خود افزوده است و دومین فیلم ابرقهرمانی پرفروش امریکا شده است. «شوالیه تاریکی» با فروش ۵۳۵ میلیون دلار پرفروش‌ترین فیلم ابرقهرمانی در بازار داخلی امریکا بود.

در عین حال «پلنگ سیاه» نام خود را به عنوان سومین فیلم پرفروش در هفته چهارم اکرانش در تاریخ ثبت کرد و «انتقام‌جویان» با فروش ۳۶.۷میلیون دلار را از این جایگاه بیرون راند. «جنگ ستارگان: نیرو بیدار می‌شود» اکنون در جایگاه نخست این آمار جای دارد و با فروش ۵۰.۳میلیون دلار پرفروش‌ترین فیلم در بازار فروش امریکا در چهارمین هفته فروش بوده است. در بازار بین‌المللی نیز «پلنگ سیاه» این هفته فروش را به ۵۰۰ میلیون دلار ‌رسانده است. در بازار چین در نخستین روز نمایش این فیلم که این آخر هفته شروع شد، فروشی ۲۰میلیون دلاری ثبت شد.

 

ارسال نظر