شروط ترامپ برای «اون»

۱۳۹۶/۱۲/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۵۳۳
شروط ترامپ برای «اون»

 وال استریت ژورنال:

در صدر اخبار بسیاری از رسانه‌ها، خبر جواب مثبت دونالد ترامپ به رهبر کره‌شمالی منتشر شده بود. طبق گزارش این روزنامه نیز، بعد از آنکه دونالد ترامپ پاسخ مثبت خود را به دعوت کیم رهبر کره‌شمالی اعلام کرد اکنون کاخ سفید می‌گوید اگر کره‌شمالی اقدامات ملموس انجام ندهد چنین دیداری صورت نخواهد گرفت. ترامپ همچنین در توییترش گفته است توافق با کره‌شمالی می‌تواند یک توافق «بسیار خوب» برای جهان باشد. دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا جمعه شب در توییتی در واکنش به تحولات اخیر مربوط به کره‌شمالی گفت: توافق با کره‌شمالی تا حد زیادی در شرف تحقق بوده و اگر نهایی شود یک توافق خیلی خوب برای جهان خواهد بود. این در حالی است که پیش‌تر اعلام شد رییس‌جمهور امریکا قبول کرده با کیم جونگ اون رهبر کره‌شمالی برای یک اجلاس رودرروی تاریخی دیدار کند. با این حال کاخ سفید اعلام کرد: پیش از آنکه هرگونه توافقی بین این دو کشور به دست‌ آید یا تحریم‌ها برداشته شوند، واشنگتن، پیونگ‌یانگ را ملزم خواهد کرد که «اقدامی ملموس و قابل بررسی» در راستای خلع سلاح هسته‌یی شبه جزیره کره صورت دهد.

 فایننشال تایمز:

پیگیری‌ها درباره سوءقصد به سرگئی اسکریپال همچنان ادامه دارد. هفته‌نامه فایننشال تایمز‌ در صفحه اول خود گزارشی از حاشیه‌های این اقدام منتشر کرده است. طبق این گزارش به‌دنبال سوءقصد با گاز اعصاب به سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق روسیه و دخترش در بریتانیا تاکنون ۲۱ نفر تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گرفته‌اند. این افراد ازجمله ماموران پلیس هستند که برای کمک به این دو نفر رفته بودند. وضعیت سلامت جاسوس سابق روسیه و دخترش بحرانی گزارش شده است. طبق این گزارش وزیر کشور بریتانیا در مصاحبه‌یی اعلام کرد که در این سوءقصد از گازی سمی و بسیار نادر استفاده شده است. وزیر کشور بریتانیا حاضر نشد نام گاز سمی را فاش کند. آن‌طور که در این گزارش گفته شده، سوءقصد به جاسوس سابق روسیه در بریتانیا بحرانی در روابط دو کشور به وجود آورده است. وزارت امور خارجه روسیه هرگونه ارتباط کشورش با این حادثه را رد و بریتانیا را متهم کرده که با ایجاد «یک کارزار ساختگی» به دشمنی با روسیه پرداخته است.

 نیویورک تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود گزارشی از نشست خبری نخستین نشست پیرامون اصلاحات و توسعه امور مالی چین منتشر کرد. به گزارش نیویورک تایمز، روز جمعه نهم مارس، نشست خبری نخستین نشست پیرامون اصلاحات و توسعه امور مالی چین در مرکز مطبوعاتی نخستین نشست سیزدهمین دور مجلس ملی نمایندگان خلق چین برگزار شد. مسوول بانک مرکزی چین در این نشست خبری گفت، چین در امور مالی درهای خود را بیشتر باز کرده و روند بین‌المللی شدن رن مین بو واحد پول چین نیز به پیش می‌رود. به گفته رییس بانک مرکزی چین، این کشور در حال پیشبرد تدریجی مبادلات پروژه‌های سرمایه‌گذاری با یوان است. با وجود محدودیت در این زمینه، این محدودیت‌ به‌تدریج و قدم به قدم کاهش یافته و تا لغو کامل آن، روند بین‌المللی شدن یوان واحد پول چین بیش از پیش پیشرفت خواهد کرد.

 

ارسال نظر