افتتاح لوور در تهران

۱۳۹۶/۱۲/۱۵ - ۰۱:۴۸:۰۷
کد خبر: ۱۱۸۲۱۳
افتتاح لوور در تهران

نمایشگاه «لوور در تهران» با حضور وزیر امور خارجه فرانسه روز گذشته افتتاح شد.  به‌دنبال توافق اولیه بین موزه لوور و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مبنی‌بر برپایی نمایشگاهی از آثار شاخص موزه لوور، دوشنبه ۱۴ اسفند ماه در موزه ملی ایران افتتاح شد و ژان لوک مارتینس رییس موزه لوور و جبرئیل نوکنده مدیرکل موزه ملی ایران، در یک نشست خبری به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ دادند. از شاخص‌ترین آثار رسیده به ایران می‌توان به پیکره «ابوالهول» از سنگ بازالت مربوط به دوره «فرعون هاکور» که از بخش عتیقه‌های مصر باستان در سالن «سولی لوور» انتخاب شده، اشاره کرد. در مراسم افتتاحیه وزیر امور خارجه فرانسه گفت: دیپلماسی فرهنگی نقش قدرتمندی در تبادلات سیاسی کشورها دارد.

به گزارش ایسنا، ژان لودریان وزیر امور خارجه فرانسه در مراسم افتتاحیه موزه لوور در تهران طی سخنانی اظهار کرد: خوشحالم نخستین حضورم در ایران با افتتاح چنین نمایشگاهی است که در چارچوب تبادلات سیاسی بین دو کشور و همچنین تبادلات فرهنگی در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: دیپلماسی فرهنگی نقش عظیمی در تبادلات کشورها به‌ویژه در عرصه‌های سیاسی دارد. در واقع تبادلات سیاسی بین کشورها نیازمند داشتن دیالوگ و گفت‌وگو است و برای کشور ما و ایران این مساله از اهمیت ویژه‌یی برخوردار است. وزیر امور خارجه فرانسه همچنین بیان کرد: تبادلات فرهنگی در روابط بین کشورها به‌ویژه در روابط دو کشور ایران و فرانسه بسیار اثرگذار است. لودریان اظهار کرد: قطعا در روابط بین‌المللی دیپلماسی فرهنگی نقش قدرتمندی داشته و یکی از روش‌ها برای توسعه روابط بین کشورهاست.

وی در پایان با قدردانی از برگزاری این نمایشگاه گفت: در زمینه‌های مختلف فاکتورهایی برای گفت‌وگو بین دو کشور وجود دارد و امیدوارم در آینده شاهد رویدادهای فرهنگی دیگر در ایران باشیم.

این نمایشگاه از ۱۴ اسفند امسال تا ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ در موزه ملی ایران دایر است.

 

ارسال نظر