ردپای اماراتی‌ها در «روسیه گیت»

۱۳۹۶/۱۲/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۱۴۶
ردپای اماراتی‌ها
در «روسیه گیت»

 نیویورک تایمز:  

گزارشی که در صفحه اول این روزنامه منتشر شد، حاکی از مشاهدات جدید مولر در پرونده اتهام دخالت روسیه در انتخابات 2016 امریکاست. طبق این گزارش بازرسان امریکایی در حال بررسی حمایت احتمالی اماراتی‌ها از دونالد ترامپ در انتخابات 2016 امریکا و اعمال نفوذ یک مشاور ولیعهد امارات در سیاست‌گذاری‌های کاخ سفید هستند. آن طور که گفته شده، مولر به‌طور خاص بر اقدامات «جورج نادر» یک تاجر امریکایی-لبنانی و مشاور ولیعهد امارات متمرکز شده است. نادر در سال گذشته مرتبا به کاخ سفید رفت و آمد داشته و با مقامات ارشد امریکایی از جمله «جرد کوشنر» داماد و مشاور ترامپ و «استیو بنن» استراتژیست ارشد سابق ترامپ دیدار داشته است. نادر تلاش کرد در سیاست‌های دولت امریکا در قبال ایران و قطر نفوذ کند. آن طور که گفته شده، وظیفه مولر بررسی نقش روسیه در انتخابات امریکاست و هنوز مشخص نیست، چرا توجه او به نفوذ امارات در این انتخابات جلب شده است. مولر تاکنون در جریان بررسی پرونده روسیه علیه 19 نفر اعلام جرم کرده است.

 واشنگتن پست:

در صفحه اول این روزنامه گزارشی از تحریم دریایی کره‌شمالی منتشر شده است. طبق این گزارش، امریکا و متحدانش برای محاصره دریایی کره‌شمالی آماده می‌شوند. این در حالی است که کره‌شمالی هشدار داده است هر گونه اقدام امریکا را در خصوص محاصره و ممانعت از تجارت دریایی به منزله اعلان جنگ علیه خود می‌داند. آن طور که گفته شده، چین نیز تقاضای امریکا برای تحریم 33 فروند کشتی و 27 شرکت کشتیرانی به اتهام نقض قوانین تحریمی علیه کره‌شمالی را به تعویق انداخت. هفته گذشته امریکا به بهانه آنچه جلوگیری از فعالیت‌های قاچاق کره‌شمالی برای به دست آوردن نفت و فروش زغال‌سنگ از طریق دریا نامیده شده از شورای امنیت سازمان ملل خواستار تحریم 61 فرد و سازمان را کرده بود. این درخواست از سوی امریکا همزمان با اعمال بزرگ‌ترین بسته تحریمی واشنگتن علیه کره‌شمالی صورت گرفته است.

 چاینا دیلی:

صفحه اول این روزنامه، گزارشی از آغاز به‌کار کنفرانس مشورت سیاسی خلق چین منتشر کرد. آن طور که چاینا دیلی نوشته، یکی از اصلی‌ترین دستورکارهای این اجلاس انتخاب کادر رهبری جدید از جمله رییس جدید کنفرانس مشورت سیاسی خلق چین است.  «وانگ گوا چینگ» سخنگوی این کنفرانس در مصاحبه با رسانه‌های گروهی و خبرنگاران داخلی و خارجی در پکن اعلام کرد این‌بار اجلاس کمی طولانی‌تر است و تا صبح 15 مارس ادامه خواهد یافت. انتخاب کادر رهبری کنفرانس، تصویب منشور جدید این مجمع و رسیدگی به پیشنهادهایی درباره توسعه اقتصادی و اجتماعی سراسر کشور از مهم‌ترین وظایف اجلاس سالانه است. همچنین قرار است گزارش کار کمیته دایمی کنفرانس مشورت سیاسی خلق چین در جریان این نشست قرائت شود و به دنبال آن نمایندگان پیشنهادهای مرتبط را مورد بحث و رایزنی قرار خواهند داد.

 

ارسال نظر