سلطه‌ «سه دوست» مکزیکی‌ بر سینمای هالیوود

۱۳۹۶/۱۲/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۱۴۰
سلطه‌ «سه دوست» مکزیکی‌ بر سینمای هالیوود

«گیلرمو دل تورو» این فرصت را دارد چهارمین جایزه اسکار کارگردانی را در پنج سال اخیر، نصیب سینما و سینماگران مکزیکی کند. به گزارش گاردین، «گیلرمو دل‌تورو» کارگردان فیلم «شکل آب» بخت نخست کسب جایزه کارگردانی در نودمین دوره جوایز سینمایی اسکار است، اتفاقی که با کسب جایزه انجمن کارگردانان امریکا بیش از پیش برای این کارگردان مکزیکی محتمل است. در صورتی که «دل‌تورو» بتواند این جایزه را به خود اختصاص دهد، پس از «آلفونسو کواران» در سال ۲۰۱۴ و «الخاندرو گونزالس ایناریتو» در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶، چهارمین جایزه اسکار کارگردانی را به سینمای مکزیک اختصاص می‌دهد.  این سه کارگردان که دوستان نزدیکی هستند و در رسانه‌های سینمایی معمولا با عنوان

«Three Amigos‌» (سه دوست) شناخته می‌شوند، سینمای مکزیک را در چند سال اخیر به‌عنوان سینمایی پیشتاز در عرصه جوایز آکادمی اسکار معرفی کرده‌اند و ساخته‌های آنها نیز به فروش قابل‌توجهی در گیشه بین‌الملل دست یافته است.

هر سه این سینماگران قابلیت خود را در مدیریت پروژه‌های بزرگ هالیوودی به خوبی ثابت کرده‌اند، همان‌طور که در پروژه‌های کوچک‌تر در سینمای مکزیک نیز فعال هستند. «دل‌تورو» پیش از این فیلم‌ پرهزینه «حاشیه اقیانوس آرام» و همچنین فیلم اسپانیایی زبان «هزارتوی پن» را به سینما آورده و «آلفونسو کواران» نیز با فیلم فضایی «جاذبه» موفق به کسب اسکار کارگردانی شد و ساخت فیلم‌هایی چون «و مادرت هم» در مکزیک دارد.  اما «ایناریتو» با ساخت فیلم «عشق سگی» در سال ۲۰۰۰ به شهرت رسید و پس از آن برای ساخت فیلم‌هایی پیچیده از لحاظ فنی و با استفاده از بازیگران درجه یک هالیوودی شناخته می‌شود.

 

ارسال نظر