موزیک‌های شاد برای مخاطبان ایرانی

۱۳۹۶/۱۲/۱۳ - ۰۶:۱۱:۵۳
کد خبر: ۱۱۸۰۵۳
موزیک‌های شاد برای مخاطبان ایرانی

نشست رسانه‌یی کنسرت گروه موسیقی «شیلر» با حضور کریستوفر ون دیلن برگزار شد و سرپرست این گروه اعلام کرد که در کنسرت جدید خود قطعات شاد و ریتمیک را برای مخاطبان ایرانی اجرا می‌کند.

کریستوفر ون دیلن به همراه تهیه‌کنندگان کنسرت گروه «شیلر» دیروز شنبه ۱۲ اسفند در نشست رسانه‌یی جدیدترین کنسرت این گروه در ایران حضور پیدا کردند. ون دیلن در ابتدای این نشست ضمن اظهار خوشحالی از حضور مجدد در ایران و برگزاری کنسرتی دیگر گفت: هنرمند وقتی هنرش را اجرا می‌کند، این توقع را ندارد که موزیکش مورد علاقه دیگران باشد. تصور نمی‌کردم که موزیک سال‌ها پیشم در ایران این همه طرفدار داشته باشد.

سپس مهدی کاشی از تهیه‌کنندگان کنسرت گروه «شیلر» درباره اینکه با توجه به لغو برخی کنسرت‌ها آیا برای برگزاری این کنسرت مشکلی وجود داشته یا خیر، یادآور شد: طی ۱۸ سالی که در عرصه موسیقی فعالیت می‌کنیم، حاشیه‌یی برای برگزاری کنسرت نداشتیم. کنسرتی از سوی دولت لغو نشده بلکه برخی کنسرت‌ها به دلیل جوان بودن و تجربه کم داشتن تهیه‌کننده جهت انجام برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزار کنسرت لغو شده‌اند. در ادامه ون دیلن با اشاره به ساخت قطعه «برلین - تهران» و اجرای آن در کنسرت جدید «شیلر» در ایران درباره استفاده از سازهای ایرانی در ساخت این قطعه اظهار کرد: در این قطعه از ریتم‌های ایرانی بهره برده‌ام ولی صدای سازهای ایرانی را در آن نگنجانده‌ام. سرپرست گروه موسیقی «شیلر» درباره قطعات مدنظر خود برای اجرای کنسرت جدید گروه در ایران یادآور شد: هدف من این است که ببینم مخاطب چه می‌خواهد و از این رو مدام مانند یک آدم تازه‌کار، از نو کار را شروع می‌کنم تا کار تکراری انجام ندهم. برایم جالب بود که در ایران خیلی مشتاق و طرفدار دارم. موزیک هیجان خودش را دارد و من در کنسرت‌هایم توجه می‌کنم که مخاطبان به لحاظ حسی با کدام قطعات بیشتر ارتباط برقرار می‌کنند.

ون دیلن ادامه داد: در کنسرت اول دیدم که مخاطبان ایرانی با قطعات ریتمیک‌تر ارتباط بیشتری برقرار می‌کنند از این رو در کنسرت جدید گروه، قطعات شاد و ریتمیک‌تر را اجرا می‌کنیم. ضمن اینکه در این کنسرت از گیتار الکتریک هم استفاده می‌کنیم.

 

ارسال نظر