طرح نامحدود کردن دوران ریاست‌جمهوری در چین

۱۳۹۶/۱۲/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۷۳۸
طرح نامحدود کردن دوران ریاست‌جمهوری در چین

 فایننشال تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود علاوه بر انتشار تصویری از اختتامیه المپیک زمستانی 2018 گزارشی از نامحدود کردن دوران ریاست‌جمهوری در چین منتشر کرد. طبق این گزارش، کمیته مرکزی حزب کمونیست چین خواستار تغییراتی شده است که رییس‌جمهوری و معاون رییس‌جمهوری بتوانند بیشتر از دو دوره در سمتشان بمانند. به گزارش فایننشال تایمز، ناظران این اقدام را باز کردن راه برای باقی ماندن

شی جین پینگ، رییس‌جمهوری ۶۴ ساله کنونی چین در قدرت برای دوره‌های بیشتر یا حتی مادام‌العمر توصیف می‌کنند. اگر کنگره خلق چین این تغییرات را تصویب کند، شی جین پینگ می‌تواند بعد از پایان دوره ریاست‌جمهوری‌اش در سال ۲۰۲۳ همچنان در این سمت بماند و بیشتر از هر رهبری در چین قدرت را در دست داشته باشد.

 ال پایس:

در صفحه اول این روزنامه گزارشی از حضور پادشاه اسپانیا در افتتاحیه کنگره جهانی موبایل در بارسلون منتشر شد. طبق این گزارش، کنگره جهانی موبایل ترکیبی از بزرگ‌ترین نمایشگاه جهان برای صنعت تلفن همراه و یک کنفرانس برای مدیران برجسته به نمایندگی اپراتورهای تلفن همراه، تولیدکنندگان دستگاه‌های هوشمند، ارائه‌دهندگان تکنولوژی، فروشندگان و صاحبان محتوا از سراسر جهان است. آن طور که گفته شده فیلیپ ششم، پادشاه اسپانیا نیز برای شرکت در این کنگره راهی بارسلون و موجب اعتراض صدها نفر شد. این نخستین ‌بار بود که او به ‌دنبال ناآرامی‌های مربوط به همه‌پرسی استقلال ایالت کاتالونیا به این منطقه سفر کرده است. طبق گزارش‌ها، صد‌ها نفر در بارسلون با برگزاری تظاهرات به سفر فیلیپ ششم، پادشاه اسپانیا به شهر بارسلون اعتراض خود را بیان کردند. مردم معترض با در دست داشتن پلاکارد و سر دادن شعار، اعتراض خود را نسبت به سفر پادشاه اسپانیا به این شهر اعلام کردند. این تظاهرات اگرچه در مجموع به صورت مسالمت‌آمیز برگزار شد اما درگیری‌هایی میان پلیس و معترضان گزارش شده است و ۱۸نفر آسیب دیدند که به بیمارستان منتقل شدند.

 وال‌ استریت ژورنال:

صفحه اول بسیاری از نشریات دیروز به انتشار تصاویری از اختتامیه المپیک زمستانی 2018 اختصاص یافته بود. وال‌استریت ژورنال نیز با انتشار عکسی از این مراسم اعلام کرد که المپیک زمستانی سال ۲۰۲۲ باز هم در آسیا و این ‌بار در پکن، پایتخت چین برگزار خواهد شد. طبق این گزارش رقابت‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ پیونگ چانگ که از نهم فوریه به میزبانی کشور کره جنوبی آغاز شده بود پس از 17روز به پایان رسید و در نهایت کاروان تیم ملی نروژ در رقابتی نزدیک با آلمان موفق شد با کسب ۱۴مدال طلا، ۱۴مدال نقره و ۱۱مدال برنز به عنوان قهرمانی دست یابد. همچنین تیم آلمان که نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده نروژی‌ها در المپیک زمستانی ۲۰۱۸ بود در پایان با ۱۴مدال طلا، ۱۰مدال نقره و 7مدال برنز در رده دوم ایستاد. پس از تیم‌های نروژ و آلمان، تیم کانادا با ۱۱مدال طلا در رده سوم قرار گرفت و تیم امریکا با ۹مدال طلا به عنوان چهارمی دست یافت.

 

ارسال نظر