اتهام مشاوران سابق کمپین ترامپ

۱۳۹۶/۱۲/۰۶ - ۰۰:۱۴:۳۲
کد خبر: ۱۱۷۵۸۵
اتهام مشاوران سابق کمپین ترامپ

 نیویورک تایمز:

نیویورک تایمز هم مثل رسانه‌های دیگر امریکایی خبر اول خود را به متهم شدن یکی از مشاوران سابق کمپین ترامپ در دوران انتخابات ریاست‌جمهوری 2017 اختصاص داده است. ریک گیتس ‌که در آن دوران جزو مشاوران ارشد ترامپ در کمپین انتخاباتی بود، ‌متهم به دروغ گفتن به اف‌بی‌آی، ‌پولشویی و ارتباط با روسیه برای اخلال در انتخابات شده است. گیتس با این حال قبول کرده است که با مولر، افسر ویژه پرونده روسیه همکاری کند. به نوشته نیویورک تایمز این اتهام و قبول آن توسط گیتس یک گام بزرگ در این تحقیقات است و می‌تواند پای پل منافورت، ‌مدیر کمپین انتخابات ریاست‌جمهوری ترامپ را به میان بکشد. درحال حاضر همه جامعه امریکا منتظر هستند که ببینند این پرونده تا کجا پیش می‌رود و آیا پای ترامپ هم به میان می‌آید یا خیر.

 وال استریت ژورنال:

روزنامه اقتصادی امریکا خبر از خرید 9.7درصد از سهام دایملر آ جی آلمان توسط میلیاردر چینی دارد. به گزارش این روزنامه مالک خودروساز چینی جیلی این مقدار سهم که ارزش آن بالغ بر 9میلیارد دلار است را خریداری کرده است. این بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری خارج از چین در صنعت خودروسازی غرب است. وال استریت ژورنال در این خصوص معتقد است که «لی شوفو» مالک جیلی جاه‌طلبی‌های بزرگی دارد که می‌خواهد صنعت خودروسازی چین را جهانی کند که بتواند با خودروسازهای سنگین جهان از قبیل فولکس واگن، تویوتا و جنرال موتورز رقابت کند.

 فیگارو:

 روزنامه فرانسوی فیگارو هم گزارشی از بازدید و دیدار ایمانوئل ماکرون با کشاورزان دارد. بنا بر گزارش این روزنامه، زمانی که ماکرون با کشاورزان روبه‌رو می‌شود آنها نارضایتی خود را با سوت زدن اعلام می‌کنند. آنها با پوشیدن تی‌شرت‌هایی که روی آن کلمه «عصبانی» را نوشته بودند، ماکرون را دروغگو خطاب کردند. ماکرون درحالی بازدید از نمایشگاه کشاورزی را پایان داد که بنا بود چندین ساعت را در میان کشاورزان و غرفه‌داران فرانسوی بگذراند.

 میامی هرالد:

این روزنامه فلوریدایی هم گزارش اصلی خود را به موضوع تیراندازی و کشته شدن 17دانش‌آموز دبیرستانی در شهر پارک لند آن ایالت اختصاص داده و نوشته که بعد از یک هفته دوباره معلمان و کارکنان مدرسه به مدرسه بازگشته‌اند و اتحاد دوباره‌یی برقرار کردند. در هفته گذشته یک دانش‌آموز اخراجی مدرسه‌یی در این شهر با ورود به مدرسه 17دانش‌آموز را کشت. به دنبال این کشتار که جامعه امریکا را شوکه کرد، انتقاد از فروش اسلحه شدت گرفت و کمپینی علیه آن دوباره تشکیل شد. در همین حال ترامپ که مخالف منتقدان فروش اسلحه است فقط گفته که می‌تواند از بالا رفتن سن خرید اسلحه حمایت کند.

 

ارسال نظر