سرزمین 2.5میلیارد نفری گوشی‌های هوشمند

۱۳۹۶/۱۲/۰۶ - ۰۰:۰۹:۲۲
کد خبر: ۱۱۷۵۷۷
سرزمین 2.5میلیارد نفری گوشی‌های هوشمند

گروه گوناگون|

کمتر از 3روز به آغاز کنگره جهانی موبایل 2018 مانده است. آن‌ طور که گفته شده، انتظار می‌رود بیش از 100.000 نفر در بارسلونا در این کنگره شرکت کنند. این کنگره که بزرگ‌ترین نمایشگاه تخصصی موبایل شناخته می‌شود، به‌طور گسترده‌یی در زمینه‌های مختلف مربوط به تلفن‌های همراه هوشمند فعالیت می‌کند و شرکت‌های بزرگ و برندهای مطرح جهانی در این نمایشگاه حضور دارند. آن طور که در گزارش‌ها گفته شده کنگره جهانی موبایل 2018 از ۲۶ فوریه تا یکم مارس (۷ تا ۱۰ اسفند) برگزار خواهد شد؛ اما اغلب شرکت‌ها یک روز پیش از آغاز به کار این رویداد و در کنفرانس‌های خبری به معرفی پرچمداران خود خواهند پرداخت.

آن طور که گفته شده، پیش از این استفاده از تلفن همراه در مناطق در حال توسعه در آسیا، اقیانوسیه و دیگر مناطق روند کندی داشته و در سال‌های اخیر در این مناطق شمار کاربران تلفن‌های همراه هوشمند رشد قابل‌ توجهی پیدا کرده است. همچنین آمار نشان می‌دهد که کاربران تلفن همراه به سرعت در حال گذار به سوی گوشی‌های هوشمند هستند، چرا که این گوشی‌ها با دسترسی به شبکه‌های 3G و 4G مزایای بیشتری برای کاربر دارد. به‌ علاوه عرضه گوشی‌‌های هوشمند ارزان‌قیمت در سال‌های اخیر نیز بر تعداد کاربران این تلفن‌های همراه افزوده است. طبق تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده، بیش از 2.5 میلیارد نفر در جهان، کاربران تلفن همراه هوشمند هستند. بر اساس آمار، چین‌ در میان سایر کشورها، بیشترین شمار کاربران تلفن همراه هوشمند را به خود اختصاص داده است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که شمار دارندگان تلفن‌های همراه هوشمند در چین با سرعت چشمگیری در حال افزایش بوده و در آخرین آماری که در آوریل 2017 منتشر شد، بیش از 717 میلیون نفر بود. این آمار در حالی اعلام شده که دولت چین برآورد کرده که شمار مشترکان این فناوری که سرعت بالایی به مشتریان می‌دهد، به احتمال زیاد از رقم کنونی هم فراتر خواهد رفت. همچنین گفته شده که چین در زمینه شبکه نسل چهارم اینترنت و فضای مجازی نیز در رده نخست دنیا قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود تنها تا یک‌سال دیگر این کشور بیش از 2میلیون ایستگاه مرتبط با نسل چهارم، عمدتا در روستاها و مناطق دوردست ایجاد کند. با این‌حال در حالی که گفته شده چین از لحاظ شمار کاربران، بزرگ‌ترین بازار تلفن‌های همراه هوشمند در جهان را به خود اختصاص داده، اما در سال‌های اخیر شمار مشترکان گوشی‌های هوشمند نیز رشد قابل‌ توجهی داشته است. در تازه‌ترین آمار به دست آمده از آوریل 2017 نیز هند دومین کشوری معرفی شده که بیشترین کاربران تلفن‌های همراه هوشمند را دارد. همچنین گفته شده بر اساس گزارشی که به تازگی منتشر شده هند با پیشی گرفتن از امریکا به دومین کشور بزرگ جهان از حیث شمار کاربران اینترنت در دنیا تبدیل می‌شود. به نظر می‌رسد، قابلیت تلفن‌های همراه هوشمند در دسترسی به اینترنت یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش کاربران گوشی‌های همراه هوشمند در هند باشد. طبق تازه‌ترین آمار در آوریل گذشته، شمار کاربران تلفن‌های همراه هوشمند در هند بیش از 300 میلیون اعلام شده است. هرچند که جمعیت کشورها نیز عامل مهمی در شمار کاربران گوشی‌های هوشمند به ‌حساب می‌آید.

بر اساس بسیاری از گزارش‌های منتشر شده، در سال 2016 کاربران گوشی‌های همراه هوشمند در امریکا به‌طور متوسط بیش از 3ساعت در روز، زمان خود را به استفاده از گوشی‌های هوشمند یا تبلت‌ها اختصاص می‌دهند؛ گفته می‌شود این زمان برای اموری غیر از مکالمات صوتی صرف می‌شود. این آمار می‌تواند نشان‌دهنده میزان وابستگی امریکایی‌ها به تلفن‌‌های همراه هوشمند باشد. طبق آمار منتشر شده در سال 2017 نیز امریکا با بیش از 226میلیون کاربر گوشی‌های هوشمند رتبه سوم را در میان کشورها به خود اختصاص داده است. همچنین برزیل به عنوان چهارمین کشوری معرفی شده که بیشترین کاربران تلفن‌ همراه هوشمند را دارد. طبق آمار منتشر شده در آوریل 2017 شمار کاربران گوشی‌های هوشمند در برزیل حدود 80میلیون نفر اعلام شد.

آن طور که در سایر گزارش‌ها گفته شده، در سال 2017 فروش گوشی‌های همراه هوشمند در روسیه با 5 درصد رشد روبه‌رو بوده است. طبق آمار منتشر شده، روس‌ها در این سال بیش از 28 میلیون گوشی خریدند. بر این اساس شمار کاربران تلفن‌های همراه هوشمند در روسیه در آوریل گذشته به بیش از 78 میلیون نفر رسید. این در حالی است که در بسیاری از گزارش‌ها گفته شده، شمار روس‌هایی که از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند هر روز در روسیه بیشتر می‌شود اما همچنان گوشی‌های غیرهوشمند نیز نزدیک به 40 درصد بازار تلفن همراه روسیه را در اختیار دارد و به ‌نظر می‌رسد همچنان نسل دیروز روسیه این بازار را حفظ کند.

 

ارسال نظر