کوتاهی «اف‌بی‌آی» در حادثه فلوریدا

۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۱۷۷
کوتاهی «اف‌بی‌آی»
در حادثه فلوریدا

 وال استریت ژورنال:

مقامات روس به دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا متهم شدند. این روزنامه با اعلام این خبر در صفحه اول خود نوشت که رابرت مولر بازپرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا، 13 شخصیت و 3 نهاد روس را به دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 آمریکا متهم کرد. طبق این گزارش، رییس‌جمهور آمریکا با استناد به نتیجه‌گیری گزارشی که دیروز ۱۶ فوریه منتشر شد، در توییترش نوشته است که کمپین انتخاباتی او کار اشتباهی انجام نداده و با روسیه هیچ همکاری نداشته است. دونالد ترامپ در توییترش نوشت که «روسیه کارزار ضدآمریکایی خود را در سال ۲۰۱۴ شروع کرد، بسیار پیش‌تر از آنکه من اعلام کنم در انتخابات شرکت خواهم کرد. نتایج انتخابات تحت تاثیر این موضوع قرار نگرفته است. رابرت مولر بازرس ویژه پرونده تحقیق در گزارش خود گفته است که افراد مرتبط با نهادهای دولتی روسیه از طریق حساب‌های کاربری متعدد در شبکه‌های اجتماعی به دنبال هدایت افکار عمومی و جلب آرا به نفع ترامپ بوده‌اند.

 ایندیپندنت:

این روزنامه در صفحه اول خود گزارشی از دیدار ترزا می ‌و آنگلا مرکل منتشر کرد. طبق این گزارش، آنگلا مرکل پس از این دیدار تاکید کرد، موضع کشورش در قبال برگزیت تغییر نکرده و از اینکه انگلیس قصد خروج از اتحادیه اروپا را دارد، متاسف است. همچنین گفته شده که ترزا می در آستانه کنفرانس امنیتی مونیخ دیداری با آنگلا مرکل داشت و گفت که مرکل بر تعهد خود به حفظ توافق هسته‌یی ایران و اجرای کامل آن از جانب همه طرف‌ها تاکید کرده است. همچنین آنگلا مرکل پس از دیدار با «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس گفت که دو طرف در این دیدار در خصوص برجام و نیز خروج انگلیس از اتحادیه اروپا گفت‌وگو کرده‌اند. گفته شده که در این دیدار، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان توافق هسته‌یی کشورهای 1+5 و ایران را محصول اجماع و توافق کشورهای اروپایی از جمله آلمان و انگلیس دانست.

 نیویورک تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود نوشت که اف‌بی‌آی کوتاهی خود را درباره حادثه تیراندازی فلوریدا پذیرفته است. طبق این گزارش، «اداره تحقیقات فدرال» امریکا (اف‌بی‌آی) اعلام کرد که ماه گذشته میلادی هشدارهایی درباره عامل تیراندازی مرگبار یک مدرسه در ایالت فلوریدا دریافت کرده بود اما اقدامی برای جلوگیری از بروز این حادثه انجام نداد. در بیانیه اف‌بی‌آی گفته شده که یک فرد نزدیک به «نیکولاس کروز» (عامل حمله) روز پنجم ژانویه (پانزدهم دی‌ماه) با بخش «خط دسترسی عمومی اف‌بی‌آی» تماس گرفت تا نگرانی‌هایش را درباره وی گزارش دهد. این بیانیه حاکی است: تماس‌گیرنده درباره سلاح کروز، تمایل وی به قتل مردم، رفتار غیرقابل پیش‌بینی، پست‌های آزاردهنده‌اش در شبکه‌های اجتماعی و احتمال اقدام وی به تیراندازی در مدرسه اطلاعاتی ارائه کرده بود. اف‌بی‌آی گفته که از این اطلاعات به درستی استفاده نکرده و نتوانسته اقدامی انجام دهد.

 

ارسال نظر