تکذیب نقش ایران در سرنگونی جنگنده اسراییل

۱۳۹۶/۱۱/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۸۴۹
تکذیب نقش ایران در سرنگونی جنگنده اسراییل

 فایننشال تایمز:

ایران نقش خود را در سرنگونی جنگنده اسراییلی رد کرده است. آن طور که فایننشال تایمز در صفحه اول خود منتشر کرده، رییس‌جمهوری ایران در سخنرانی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اعلام کرد که ایران مخالف اعزام هواپیمای بدون سرنشین یا دخالت در سرنگونی جنگنده اسراییلی بود. همچنین سوریه نیز ادعای رژیم صهیونیستی در مورد نقش ایران در سرنگونی جنگنده اف ۱۶ این رژیم را رد کرده و بی‌اساس خواند. مشاور رییس‌جمهوری سوریه نیز گفته است که اتهامات و سخنان دشمن صهیونیستی در مورد نقش ایران در سرنگونی جنگنده اسراییلی بی‌اساس است. این جنگنده را پدافند هوایی سوریه سرنگون کرد، نیرویی که نه تنها این جنگنده بلکه ده‌ها موشک را نیز سرنگون کرده است تا هرگز به اهدافشان نرسیدند.

طبق این گزارش، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز اعلام کرده که ما در سوریه حضور نظامی نداشته و فقط به‌ صورت مستشاری در سوریه حضور داریم و حضور ارتش سوریه برای دفاع از سرزمین‌های خود کافی است.

 نیویورک تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود گزارشی از واکنش دونالد ترامپ درباره استعفای جان کلی منتشر کرده است. طبق این گزارش هر چند که درحال حاضر جان کلی در شرایط مناسبی نیست اما ترامپ دست از حمایت او برنداشته است.

راب پورتر، رییس سابق کارکنان کاخ سفید، هفته گذشته پس از مطرح شدن ادعای سوءاستفاده وی از دو همسر سابقش از سمت خود کناره‌گیری کرد. گزارش شده است که جان کلی، ریس کارکنان کاخ سفید از این اتهامات آگاه بوده اما تنها زمانی در این خصوص واکنش نشان داده که این ادعاها رسانه‌یی شده‌اند. در پی انتشار این ادعاها بسیاری از مقامات ارشد دولتی از پورتز دفاع کردند. کلیان کانوی، مشاور کاخ سفید اظهار کرد که ترامپ نمی‌خواهد کلی استعفا کند و به رییس دفتر خود «اعتماد کامل» دارد.

 گاردین:

صفحه اول این روزنامه به خبر کمک مالی سوروس به کمپین‌های مخالف برگزیت اختصاص دارد. طبق این گزارش جورج سوروس، میلیاردر مشهور بریتانیایی که پیش از این 400هزار پوند برای کمپین ماندن در اتحادیه اروپا هزینه کرده بود مبلغ تازه‌یی به یک گروه بریتانیایی مخالف خروج از اتحادیه اروپا کمک می‌کند. طبق این گزارش او به گاردین گفته از مبارزه با کسانی که به جای بحث با کمپین خروج سعی دارند مانع شکست خود شوند، خوشحال است. گفته می‌شود که در نتیجه همه‌پرسی سال 2016 گروه‌های زیادی از مخالفان برگزیت تلاش کردند تا جلو آن را بگیرند. همچنین بارها اتحادیه اروپا به بریتانیا گفته بود، امکان جلوگیری از وقوع برگزیت و بازگشت انگلیس به اتحادیه وجود دارد. بنیاد سوروس نیز تاکنون مبالغ قابل ‌توجهی به گروه‌های حامی ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا اختصاص داده است تا جلو اجرایی شدن نتیجه همه‌پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را بگیرد.

 

ارسال نظر