«فروغ ساراپینا» نمایان می‌شود

۱۳۹۶/۱۱/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۵۹۳
«فروغ ساراپینا» نمایان می‌شود

محسن حسینی اعلام کرد که قصد دارد، نمایش «فروغ ساراپینا» را با تغییراتی در گروه بازیگری نمایش، بهار سال ۹۷ در یکی از سالن‌های خصوصی تئاتر به صحنه ببرد.

محسن حسینی، کارگردان و بازیگر تئاتر که این روزها در نمایش «هنر» به کارگردانی وحید رهبانی در تماشاخانه پالیز به ایفای نقش می‌پردازد درباره فعالیت‌های مدنظر خود در زمینه بازیگری و کارگردانی تئاتر گفت: به همراه داریوش فرهنگ و امید روحانی در نمایش «هنر» به ایفای نقش می‌پردازیم. نمایش «هنر» اثر خوبی است و وحید رهبانی نیز به عنوان کارگردان به خوبی ما را برای ایفای نقش هدایت کرده است. همچنین معتقدم نمایشنامه «هنر» نوشته یاسمینا رضا اثر مفرح و در عین حال قابل تاملی است و مورد پسند و توجه مخاطب نیز هست.

او که پیش از این در مقام کارگردان و بازیگر نمایش «فروغ ساراپینا» را در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به صحنه برده بود، ادامه داد: در کنار ایفای نقش در نمایش «هنر» درحال رایزنی و گفت‌وگو با ۲سالن خصوصی تئاتر برای اجرای مجدد نمایش«فروغ ساراپینا» هستم. این نمایش را با تغییراتی در گروه بازیگری، بهار سال ۹۷ در یکی از این ۲سالن خصوصی تئاتر به صحنه خواهم برد.

حسینی یادآور شد: همچنان پیگیر اجرای نمایش «امیر ارسلان» در مجموعه تئاتر شهر هستم اما این نمایش نیازمند تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار است زیرا پروژه‌یی بسیار حجیم با ۲۱بازیگر است. عضو هیات‌مدیره انجمن کارگردانان خانه تئاتر اعلام کرد که روز ۲۸بهمن از ساعت ۱۸تا ۲۱میزگردی با حضور نمایندگان بخش‌های دولتی و خصوصی تئاتر و یک کارشناس تئاتر درباره بررسی وضعیت تئاتر ایران برگزار می‌شود.

او افزود: اجرای این میزگرد بر عهده من و به نوعی فرصتی است برای گفت‌وگوی جامعه تئاتری. متاسفانه این گفت‌وگو در تئاتر ما نادیده گرفته شده است به عنوان مثال جشنواره تئاتر فجر برگزار شد و از همان ابتدا پوستر جشنواره موضوع بحث اکثر خانواده تئاتر و تبدیل به حاشیه‌یی پررنگ شد درحالی که مشکل جشنواره تئاتر فجر پوستر آن نبود بلکه خروجی اجراها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در جشنواره مشکلات اصلی بودند. حسینی در پایان تاکید کرد: در جشنواره شاهد حضور گروه‌های ارزان قیمت و سطح پایین خارجی بودیم. ما در گفت‌وگو و لابی‌هایی که با گروه‌ها و کمپانی‌های تئاتر خارجی داریم، ضعیف هستیم زیرا اتاق فکرهای ضعیفی هم داریم. وقتی گروه‌های خارجی به ویژه گروه‌های مطرح خارجی را به ایران دعوت می‌کنیم باید از آن مطالبه هم داشته باشیم تا گروه‌های ایرانی نیز در کشورها و کمپانی‌های مربوطه حضور و اجرا داشته باشند.

 

ارسال نظر