مهاجرت به اعماق آب‌های لیبی

۱۳۹۶/۱۱/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۳۴۷
مهاجرت به اعماق 
آب‌های لیبی

  داون:

این روزنامه در صفحه اول خود گزارشی از واژگونی قایق مهاجران غیرقانونی در نزدیکی سواحل لیبی و غرق شدن 11 پاکستانی منتشر کرد. طبق این گزارش سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرد: یک قایق از مهاجران اغلب پاکستانی روز جمعه در نزدیکی سواحل لیبی واژگون شد که به احتمال زیاد 90 نفر از آنها غرق شدند. شمار پاکستانی‌هایی که تلاش می‌کنند تا با عبور از مسیر پرخطر دریایی خود را به لیبی و سپس ایتالیا برسانند، در ماه‌های گذشته روند صعودی داشته است. سال گذشته میلادی 119 هزار پناهجو و مهاجر موفق شدند از این طریق خود را به ایتالیا برسانند که اغلب آنها توسط گاردهای ساحلی اروپایی و سازمان‌های مردم‌نهاد از دریا نجات یافته بودند. این رقم در سال 2016 به 180 هزار نفر می‌رسید.  

  ال پایس:

داستان استقلال کاتالونیا، مدت‌هاست در صدر اخبار اسپانیا قرار دارد. این روزنامه از اعتراف رهبر جدایی طلبان کاتالونیا به شکست خبر داد. طبق گزارش صفحه اول این روزنامه، پوجدمون که رهبری جنبش استقلال کاتالونیا را برعهده دارد، پیامک‌هایی به کومین که در یک رویداد سیاسی در بلژیک حضور داشت، ارسال کرد. طبق این گزارش، متن این پیامک‌ها توسط دوربین‌ها ضبط شده‌اند. پوجدمون در این پیامک‌ها گفت: ما شاهد آخرین روزهای جمهوری کاتالونیا هستیم. پوجدمون در یکی دیگر از این پیامک‌ها به کومین که او نیز از ترس بازداشت در اسپانیا به بلژیک فرار کرده، نوشت: فکر می‌کنم کاملا متوجه هستید که ماجرا تمام شده است. ما خود را با دست‌های خودمان قربانی کردیم یا دست‌کم من این کار را با خودم انجام دادم. تصاویر گرفته شده از صفحه این تلفن همراه حاوی هیچ نشانه‌یی از اینکه کومین به این پیام‌های پوجدمون پاسخی داده، نبودند.

  نیویورک تایمز:

رییس‌جمهوری ایالات متحده روز جمعه پلیس فدرال امریکا و وزارت دادگستری را متهم کرد که از نظر سیاسی بی‌طرف نبوده و جانبدارانه به نفع دموکرات‌ها عمل کرده و تهدید کرد یادداشت محرمانه‌یی را که جمهوری‌خواهان می‌گویند پرده از روش‌های ناشایست اف‌بی‌آی خواهد برداشت، منتشر می‌کند. طبق گزارش نیویورک تایمز، با اعلام موافقت دونالد ترامپ با انتشار عمومی یادداشت‌های کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان کنگره درباره رویه اف‌بی‌آی در پرونده روسیه-ترامپ روز جمعه جمهوری‌خواهان کنگره این یادداشت‌های جنجال‌برانگیز را منتشر کردند. در این گزارش گفته شد، این یادداشت‌ها اداره تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) را به سیاسی‌گری و سوءاستفاده از قدرت در جریان تحقیقات درباره ارتباط ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ و روسیه متهم می‌کند. یادداشت‌های بحث برانگیز نوشته شده توسط ادوارد نونس نماینده جمهوری‌خواه و رییس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان ادعا می‌کند که اندرو مک‌کیب معاون سابق رییس اف‌بی‌آی در شهادت خود در مقابل این کمیته اعلام کرده است که بدون وجود منابع تحقیقی حزب مخالف (دموکرات‌ها) و کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون درباره پرونده روسیه-ترامپ، اجازه‌یی از سوی وزارت دادگستری برای نظارت و تحقیقات درباره اعضای کمپین آقای ترامپ صادر نمی‌شد.

 

ارسال نظر