جهانی ناهماهنگ در گالری گلستان

۱۳۹۶/۰۹/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۴۱۱
جهانی ناهماهنگ در گالری گلستان

نمایشگاه نقاشی‌های هنگامه عابدین با عنوان «جدی نگیر» جمعه 17 آذر ماه 96 در گالری گلستان افتتاح می‌شود.

به گزارش ایلنا، هنگامه عابدین در این نمایشگاه که محصول نزدیک به 3 سال فعالیتش است، آثاری را در ادامه نمایشگاه قبلی‌اش آماده کرده است. در بخشی از بیانیه نمایشگاه درباره جهانی به هم ریخته و ناهماهنگ نوشته است که با تکثری پرسرعت راه خود را می‌رود و انسان وامانده و از خود بیگانه، مبهوت و گنگ از این چند پاره‌گی در این جهان بی‌عمل مانده است.

ریچارد‌ام وان(Richard M. Vaughan) نویسنده و منتقد هنری سرشناس کانادایی در یادداشتی برای این نمایشگاه نوشته است:«نقاشی‌های جدید هنگامه عابدین، پوچی و تهدید همراه با آن را با جسارت زیاد در فضایی زنده و منحصربه‌ فرد به نمایش می‌گذارند. در دنیای نقاشی وی همچون بهترین افسانه‌ها و مثل‌های آموزنده شاهد ظهور نوعی از شیرینی آمیخته با خشونت هستیم که نزدیک و آشنا ولی هشداردهنده است.» وی در مورد این هنرمند نظر خود را اینگونه بیان کرده است:«هنگامه عابدین، هنرمندی مفهوم‌گراست که نقاشی‌هایش را با هارمونی دلپذیری از آمیختن رنگ و نور و عمق به بیننده عرضه می‌کند. نقاشی‌هایی که پنجره‌یی به دنیاهای دیگر و افسانه‌های درحال فراموشی به نظر می‌رسند با مهارت و چیرگی هنرمند در نقاشی ببینده را به سوی واقعیت رهنمون می‌شوند.»

هنگامه عابدین، نقاش، شاعر، نویسنده هنری و عضو پیوسته‌ انجمن هنرمندان نقاش ایران است. نزدیک به 30سال است که نقاشی می‌کند و سابقه چندین نمایشگاه انفرادی و بیش از 25نمایشگاه گروهی نقاشی را در پرونده کاری‌اش دارد.

نمایشگاه «جدی نگیر» از جمعه هفدهم تا چهارشنبه بیست و دوم آذر ماه 1396 همه ‌روزه از ساعت ۱۶تا 20 در گالری گلستان واقع در دروس، خیابان شهید کماسایی، پلاک 34 برقرار است.

 

ارسال نظر