ناکامی ائتلاف آلمان

۱۳۹۶/۰۸/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۴۲۶
ناکامی ائتلاف آلمان

 وال‌استریت ژورنال:

این روزنامه در صفحه اول خود از شکست تشکیل دولت ائتلافی به رهبری آنگلا مرکل خبر داده است. به گزارش وال‌استریت ژورنال، مذاکرات تشکیل دولت ائتلافی در آلمان به رهبری آنگلا مرکل صدر اعظم شکست خورد. این بحران سیاسی هنگامی آغاز شد که حزب دموکرات‌های آزاد آلمان به طور غیرمنتظره‌یی از مذاکرات تشکیل دولت ائتلافی خارج شدند. این مذاکرات به مدت 4هفته ادامه داشت و حزب دموکرات‌های آزاد و حزب محافظه‌کار آنگلا مرکل همچنین سبزهای اکولوژیست در این مذاکرات شرکت داشتند. آنگلا مرکل قرار بود که دیروز به رییس‌جمهوری این کشور اعلام کند که ناتوان از تشکیل دولت ائتلافی است. حزب آنگلا مرکل درحالی در انتخابات گذشته آلمان پیروز شد که تعداد کرسی‌های پارلمانی کمتری را به خود اختصاص داد و ضعیف‌تر از گذشته در صحنه سیاسی آلمان ظاهر شد.

 فایننشال تایمز: ‌

موگابه از ریاست‌جمهوری زیمبابوه کناره‌گیری کرد. آن طور که در صفحه اول این روزنامه منتشر شده، رابرت موگابه از سمت خود به عنوان رییس‌جمهوری زیمبابوه استعفا کرد. به‌گزارش فایننشال تایمز، رییس‌جمهوری زیمبابوه در یک سخنرانی در تلویزیون ملی اعلام کرد که استعفا نمی‌دهد و به کار خود ادامه خواهد داد.

این سخنرانی درحالی بود که او با روند استیضاح در پارلمان مواجه بود آن طور که در گزارش‌ها اعلام شد، موگابه بر خلاف سخنرانی‌اش با استعفا موافقت کرده و نامه استعفای او نوشته شده است. پیش از این، کمیته مرکزی حزب حاکم اتحاد ملی به رابرت موگابه، رییس‌جمهوری زیمبابوه اعلام کرده بود که یا تا ظهر روز دوشنبه از ریاست‌جمهوری استعفا می‌دهد یا در روزهای آتی با روند استیضاح مواجه خواهد شد. همچنین گفته شده از زمانی که ارتش زیمبابوه اقداماتی را برای به دست گرفتن دولت به راه انداخته، گریس موگابه 52 ساله در انظار عمومی دیده نشده و گمان می‌رود که به همراه همسرش در حبس خانگی به سر می‌برد.

 ال‌ پایس:

گزارش صفحه اول این روزنامه به درگذشت دادستان کل اسپانیا اختصاص دارد. طبق گزارش ال‌پایس در میانه بحران کاتالونیا، دادستان کل اسپانیا درگذشت. ماریانو راخوی، نخست‌وزیر اسپانیا در پیام تسلیتی به خانواده، دوستان و همکاران خوزه مانوئل مازا، داستان کل اسپانیا درگذشت وی را که در آرژانتین رخ داد، تسلیت گفت. تحقیقات اخیر در مورد اعضای برکنار شده دولت منطقه‌یی کاتالونیا را که به شورش، تحریک و اختلاس متهم شده‌اند برعهده مازا، دادستان کل اسپانیا بود. طبق گزارش این روزنامه، ماریانو راخوی اعلام کرده که دولت به زودی یک دادستان جدید معرفی خواهد کرد. آژانس خبری اسپانیا و سایر رسانه‌ها گزارش دادند، دادستان اسپانیا روز شنبه در بوئنوس آیرس درگذشت. تایید شده که مرگ وی ناشی از یک عفونت ناشناخته بوده است.

 

 

ارسال نظر