سفرنامه آسیایی ترامپ

۱۳۹۶/۰۸/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۰۸۷

 نیویورک تایمز:  

این روزنامه در صفحه اول خود، به بررسی پیامد دیدار ترامپ با سران کشورهای آسیایی پرداخته است. به گزارش این روزنامه، رییس‌جمهوری امریکا اعلام کرده که چهارشنبه این هفته بیانیه بسیار جامعی در شرح دستاوردهای سفرش به آسیا ارائه خواهد کرد که شامل مسائلی درباره کره‌شمالی، تجارت و دیگر موضوعات خواهد بود. همچنین ترامپ با اظهار رضایت از سفر خود، گفته که در رابطه با تجارت قدم‌های خیلی بزرگی برداشته است. او همچنین از توافق‌های تجاری میان شرکت‌های امریکایی و خارجی نام برد. گفتنی است فیلیپین آخرین مقصد تور آسیایی ترامپ بعد از سفر به ژاپن، کره‌جنوبی، چین و ویتنام است. این سفر ۱۲ روز طول کشید و موضوعات اصلی آن مساله هسته‌یی کره‌شمالی و تجارت بود. این در حالی است که طبق گزارش نیویورک‌تایمز، ترامپ در جریان این سفر و دیدارهای خود، پیام‌های متناقضی به سران کشورهای آسیایی منتقل کرده است. او از طرفی درمورد حل بحران کره‌شمالی از سایر کشورها خواسته با او متحد باشند. از سوی دیگر، زمانی که بحث اقتصاد و تجارت امریکا مطرح می‌شود، امریکا را به‌عنوان قدرت برتر معرفی می‌کند و از اقتدار و رهبری این کشور در جهان صحبت می‌کند.

 فایننشال تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارشی از دیدار ترامپ با دوترته منتشر کرده است. به گزارش این روزنامه، رییس‌جمهوری امریکا دیروز در مانیل بود تا با رهبران ۱۸ کشور منطقه برای یک نشست 2 روزه دیدار کند. باوجود آنکه ترامپ و دوترته رییس‌جمهوری فیلیپین، روز یک‌شنبه گفت‌وگوها و دیدارهای غیررسمی با یکدیگر داشتند، اما نشست رسمی آنها دوشنبه برگزار شد. گفته شده که دوترته به بی‌پروایی در بیان نظراتش درباره سایر رهبران جهان معروف است و درگیری‌های لفظی شدیدی هم با باراک اوباما رییس‌جمهوری سابق امریکا داشت. لازم به ذکر است یک مقام رسمی کاخ سفید پیش‌تر اعلام کرده بود که رییس‌جمهوری امریکا قصد دارد در سفر به فیلیپین مساله حقوق بشر را در دیدار با «دوترته» مطرح کند.

 وال‌استریت ژورنال:

در صفحه اول این روزنامه، عکس و گزارشی از کلیسای تگزاس منتشر شده است. طبق این گزارش، کلیسای شهر سادرلند تگزاس، پس از یک‌ هفته از گذشت حادثه تیراندازی، همچنان عزادار است. پیش از این اعلام شده بود که فردی مسلح در ایالت تگزاس امریکا به شرکت‌کنندگان در مراسم روز یک‌شنبه کلیسا شلیک کرده و به گفته پلیس ۲۶ نفر را کشته بود. این حمله در کلیسای «فرست باپتیست» در شهر کوچک سادرلند اسپرینگز در کانتی (بخش) ویلسون در جنوب تگزاس اتفاق افتاد. گرگ ابت فرماندار تگزاس، اعلام کرده بود که این خونین‌ترین حمله از این نوع در تاریخ تگزاس بوده است. این تیراندازی یک ماه بعد از کشتار لاس‌وگاس اتفاق می‌افتد. در آن حمله یک مرد مسلح از داخل هتلی در لاس‌وگاس به سوی تماشاچیان یک کنسرت موسیقی آتش گشود و ۵۸ نفر را کشت و صدها نفر را زخمی کرد که مرگبارترین حمله از این نوع در تاریخ معاصر امریکا بود.

 

ارسال نظر