شکاف سیاسی در امریکا

۱۳۹۶/۰۸/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۱۲۱
شکاف سیاسی در امریکا

 واشنگتن پست:

این روزنامه در صفحه اول خود، نتایج یک نظرسنجی را در امریکا نشان می‌دهد. به گزارش واشنگتن پست با توجه به نتیجه نظرسنجی مریلند، مردم امریکا باور دارند که سیاست‌های کشورشان ناکارآمد است. طبق این گزارش از هر 10 امریکایی 7نفر اعلام کردند، اختلافات سیاسی که در دوران ترامپ در کشورشان ایجاد شده به اندازه اختلافات دوران جنگ ویتنام است و وضعیت امریکا با افول خطرناکی روبه‌روست. همچنین از هر 10شرکت‌کننده در این نظرسنجی 6 نفر گفته‌اند که دورن ریاست‌جمهوری ترامپ درحال افزایش دادن ناکارآمدی در سیستم سیاسی امریکاست. گفته می‌شود که پس از روی کار آمدن «دونالد ترامپ» در امریکا صحنه سیاسی این کشور با هرج و مرج و اختلافات روزافزونی همراه بوده است. 70درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفته‌اند شرایط سیاسی امریکا به نقطه افول خطرناکی رسیده و بیشتر این افراد معتقدند، شرایط کنونی یک وضعیت موقتی نیست بلکه دوران جدیدی را برای امریکایی‌ها رقم زده است.

 لوموند:

صفحه اول این روزنامه به گزارشی از ادامه تنش‌ها در کاتالونیا پرداخته است. به گزارش لوموند، رییس برکنار شده منطقه کاتالونیا اعلام کرده، انحلال دولتش را به رسمیت نمی‌شناسد و از مردم خواسته تا در برابر مادرید مقاومت کنند. کارلوس پوجدمون»، رییس برکنار شده منطقه کاتالونیا با انتشار بیانیه‌یی با محکوم کردن اجرای ماده 155قانون اساسی برای اعمال حاکمیت مستقیم مادرید بر بارسلونا اعلام کرد، انحلال دولت کاتالونیا را به رسمیت نمی‌شناسد.

او همچنین در بیانیه خود از کاتالان‌ها خواسته تا به «مقاومت دموکراتیک» ادامه دهند و در برابر دولت مرکزی مقاومت کنند. به گزارش لوموند، او وعده داده به تلاش برای تشکیل یک کشور آزاد ادامه خواهد داد. مجلس سنای اسپانیا روز جمعه پس از تصویب قطعنامه استقلال کاتالونیا در پارلمان محلی این منطقه به استناد ماده ۱۵۵قانون اساسی اسپانیا رای به سلب خودمختاری از کاتالونیا داد.

 نیویورک تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارشی از ارائه یک راه‌حل دیپلماتیک برای بحران هسته‌یی کره‌شمالی منتشر کرده است. به گزارش نیویورک تایمز، وزیر دفاع امریکا در جریان سفر یک هفته‌یی به آسیا توقفی در کره‌جنوبی داشت و گفت واشنگتن به دنبال یک راه‌حل دیپلماتیک برای بحران هسته‌یی کره‌شمالی است و آن را یک روش ارجح به باقی گزینه‌ها می‌داند. طبق این گزارش جیمز ماتیس، وزیر دفاع امریکا پس از بازدید از منطقه غیرنظامی میان دو کره و دیدار با مون جائه این، رییس‌جمهوری کره‌جنوبی در کاخ ریاست‌جمهوری این کشور گفت که تهدید فزاینده کره‌شمالی ضرورت تازه‌یی برای همکاری‌های دیپلماتیک و نظامی با کره‌جنوبی ایجاد کرده است. این مقام امریکایی تاکید کرده که دیپلماسی همچنان در مقایسه با سایر راهکارها ارجحیت بیشتری برای رسیدگی به بحران پیونگ‌یانگ دارد. این اظهارات از تغییر لحن امریکا در قبال برنامه هسته‌یی کره‌شمالی حکایت دارد. همچنین آن طور که در این گزارش آمده، وزرای دفاع امریکا و کره‌جنوبی همچنین درخواست برخی از سیاستمداران محافظه‌کار سئول مبنی بر بازگرداندن تسلیحات هسته‌یی تاکتیکی امریکا که دهه ۹۰میلادی از شبه ‌جزیره کره خارج شده بود، رد کردند.

 

 

ارسال نظر