ضعف پنتاگون، سربازان امریکایی را به دام انداخت

۱۳۹۶/۰۷/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۵۶۱
ضعف پنتاگون، سربازان امریکایی را به دام انداخت

 نیویورک‌تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارشی از گسترش حضور نیروهای امریکایی در افریقا منتشر کرده است. به گزارش نیویورک‌ تایمز در هفته گذشته به دنبال حمله‌یی در نیجر، 4 سرباز ارتش امریکا کشته شدند. جیمز متیس، وزیر دفاع امریکا با حضور در کنگره به سناتور جان مک‌کین توضیحاتی درباره حادثه اخیر کشته شدن 4 نظامی امریکایی در کمین شبه‌نظامیان در نیجر ارائه کرد. این حمله در حالی صورت گرفت که گزارش شده نظامیان امریکایی هنگامی که در حال انجام عملیات‌های تمرینی با نیروهای نظامی نیجر بودند انتظار هیچ‌گونه اقدام خصمانه‌یی علیه خود نداشته‌اند. بعد از این حمله مسوولیت اجرای عملیات‌ها علیه شبه‌نظامیان در منطقه و اعمال حمایت هوایی به نیروهای فرانسوی واگذار شد. شواهد نشان می‌دهد ضعف اطلاعاتی وزارت دفاع امریکا موجب به دام افتادن سربازان امریکایی در نیجر شده و حدود 40 تا 50 تروریست توانستند، 12 نیروی امریکایی را چهارم اکتبر در این کشور غافلگیر کرده و علاوه بر کشتن 4 سرباز، 2نفر را به‌شدت مجروح کنند.

 ال‌پایس:

دولت اسپانیا موفق شده حمایت حزب مخالف کاتالونیا را برای انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات مجدد در ماه ژانویه به دست آورد. این روزنامه، با اعلام این خبر، در صفحه اول خود گزارشی از پیامدهای جدایی‌طلبی کاتالان‌ها از اسپانیا منتشر کرد. به گزارش ال‌پایس، «ماریانا راخوی»، نخست‌وزیر اسپانیا، که برای اعلام تدابیر جدید در برابر تصمیم کاتالونیا برای اعلام استقلال به حمایت حزب سوسیالیست نیاز داشت، دیروز نشستی را برای آغاز روند اعمال مستقیم قوانین برگزار کرد. پادشاه اسپانیا نیز، دیروز تلاش غیرقابل قبول جدایی توسط دولت منطقه‌یی کاتالونیا را مورد انتقاد قرار داد. پادشاه اسپانیا در یک سخنرانی در «ابیه‌دو»، کاتالونیا را بخش حساس اسپانیای قرن ۲۱ خواند و گفت: بحران کنونی در پی همه‌پرسی اول اکتبر برای جدایی از دولت مرکزی باید از طریق نهادهای دیپلماتیک مشروع حل و فصل شود. دولت منطقه‌یی کاتالونیا در حال حاضر سیستم آموزشی، امنیتی و بهداشت و درمانی خود را دارد اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که راخوی به دنبال آماده کردن دولت مرکزی برای به دست گرفتن کنترل براین منطقه خودمختار است.

 وال‌استریت ژورنال:

طبق گزارشی که در صفحه اول این روزنامه منتشر شده، ساکنان کالیفرنیا، بازگشت به خانه‌های خود را آغاز کرده‌اند.

به گزارش وال‌استریت ژورنال، ساکنان کالیفرنیای شمالی تقریبا از 2 هفته قبل به علت آتش‌سوزی گسترده که زندگی آنها را تهدید می‌کرد، از خانه‌های خود فرار کرده بودند. این آتش‌سوزی که به واسطه وزش باد به سرعت در حال گسترش است، تاکنون موجب تخلیه هزاران نفر از اهالی این منطقه از خانه‌های خود شده است. طبق این گزارش، ۸۴۰۰ منزل و ساختمان براثر فاجعه‌بارترین آتش‌سوزی این ایالت تخریب شده است. کمیسیون بیمه ایالت کالیفرنیا اعلام کرد خسارت آتش‌سوزی مهیب و گسترده در این منطقه بیش از یک‌میلیارد دلار است. هرچند که گفته شده آتش‌سوزی در این ایالت مهار شده اما هنوز عملیات بسیاری برای ماموران آتش‌نشانی باقی مانده است.

 

ارسال نظر