«روتوش» در جشنواره فیلم استکهلم

۱۳۹۶/۰۷/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۴۰۶
«روتوش» در جشنواره فیلم استکهلم

«روتوش» به کارگردانی کاوه مظاهری در جشنواره جهانی فیلم استکهلم نمایش داده می‌شود.

فیلم کوتاه «روتوش» به کارگردانی کاوه مظاهری در بخش مسابقه فیلم کوتاه بیست و هشتمین دوره جشنواره فیلم استکهلم کشور سوئد شرکت خواهد کرد.

به گزارش مهر، امسال در بخش مسابقه فیلم کوتاه، 15فیلم از کشورهای چین، فرانسه، قبرس، دانمارک، لبنان، فلسطین، شیلی، کرواسی، اسلواکی، امریکا، استرالیا، بلژیک، ژاپن، کره جنوبی، لهستان و ایران حضور دارند.

جشنواره استکهلم معمولا به عنوان مکانی برای کمک به جوانان و فیلمسازان تازه‌کار نیز شناخته می‌شود. عنوان جایزه معتبر این جشنواره «اسب نقره‌یی» است که هر ساله در بخش مسابقه فیلم کوتاه به یک فیلم داده می‌شود.

بیست و هشتمین دوره جشنواره فیلم استکهلم ۸ تا ۱۹نوامبر برابر با ۱۷تا ۲۸ آبان در سوئد برگزار خواهد شد.

فیلم کوتاه «روتوش» به تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران تاکنون موفق به کسب جوایز بهترین فیلم کوتاه جشن خانه سینما، جشنواره فجر و جشنواره‌های بین‌المللی ترایبکا، کراکوف، پالم اسپرینگز، تراورس سیتی و جایزه ویژه تماشاگران جشنواره ویلادکنده شده است. همچنین در جشنواره‌های مسکو، دوربان، انکانترز، موندنس، داکوفست و فیلم کوتاه سائو پائولو نامزد بهترین فیلم کوتاه شده است.

روتوش در عرض 3 ماه به خاطر کسب جایزه از 3جشنواره مورد تایید آکادمی اسکار 3 بار متوالی برای شرکت در رقابت جایزه آکادمی اسکار ۲۰۱۸ معرفی شد که در نوع خودش یک رکورد در تاریخ سینمای ایران است.

 

ارسال نظر