پرگیگابایت‌های جهان

۱۳۹۶/۰۷/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۱۶۶
پرگیگابایت‌های جهان

گروه گوناگون   با توجه به ورود ابزارهای دیجیتال و اینترنت به حوزه اقتصاد جهانی، توجه به این فناوری، بیش از گذشته اهمیت پیدا کرده است. بر اساس تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی بر به‌کارگیری تکنولوژی و روش‌های نوین بهره‌برداری از تجهیزات فناوری تاکید بسیار داشته تا با این چشم‌انداز از این طریق تحولات بسیاری در زیرساخت‌های اقتصادی آنها ایجاد شود. در تازه‌ترین گزارش OECD، نقش درآمدها و سرمایه‌ها‌گذاری‌های بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات، همچنین ضریب نفوذ باند پهن نیز در تحقق همه‌جانبه اقتصاد دیجیتال مهم ارزیابی شده است. در این راستا بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱6 بازارهای ارتباطات در میان کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه به لحاظ تعداد مشترکان ضریب نفوذ درآمدها و سرمایه‌گذاری‌ها پایدار بوده است. همچنین طبق گزارش‌های به دست آمده، ضریب نفوذ باند پهن تلفن همراه، به بیش از 99 درصد در کشورهای عضو OECD رسیده است. در حال حاضر در بسیاری از کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه به ازای هریک نفر بیش از یک اشتراک وجود دارد. در سال‌های اخیر، بسیاری از کشورها با ارائه بسته‌های اینترنت نامحدود، استفاده از داده‌های تلفن همراه را به میزان قابل‌ توجهی افزایش داده‌اند. بر اساس آمار منتشر شده، کاربران گوشی‌های هوشمند در فنلاند در سال 2016 حدود 11گیگابایت داده‌های تلفن همراه در ماه مصرف کرده‌اند. این میزان داده مصرف شده به مراتب بیشتر از سایر کشورها بوده است. طبق گزارش‌های قبلی، بر اساس نتایج نظرسنجی‌های صورت‌ گرفته در فنلاند، ارسال پیام‌های تصویری در سال‌های اخیر افزایش قابل‌ توجهی داشته، همچنین بسیاری از کاربران از طریق تلفن همراه به وب‌سایت‌های مختلف متصل می‌شوند یا برای مشاهده برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی آنلاین از تلفن‌های همراه خود استفاده می‌کنند. در این آمار اتریش با اختلاف قابل‌ توجهی در مصرف داده‌های تلفن‌همراه در جایگاه دوم قرار گرفته است. نتایج تحقیقات به دست آمده، نشان می‌دهد که اینترنت در اقتصاد ملی اتریش اهمیت بسزایی دارد. بسیاری از گزارش‌ها از اتریش نشان می‌دهد که اینترنت بر تورم نیز تاثیر مثبتی اعمال می‌کند. تجارت الکترونیک فرانمایی قیمت‌ها را افزایش داده و مخارج عملیات تجاری را کاهش می‌دهد. بدین طریق تورم کاهش یافته و قدرت خرید افزایش می‌یابد. بر این اساس بسیاری از شهروندان اتریش از کاربران اینترنت به شمار می‌روند که درصد قابل توجهی از طریق داده‌های تلفن همراه استفاده می‌کنند. طبق آمار در سال گذشته میلادی، 6.28 گیگابایت در ماه مصرف کرده‌اند. سوئد، کره‌جنوبی و لهستان نیز به ترتیب در میان کشورهایی قرار گرفتند که در سال 2016 بیشترین میزان داده‌های تلفن همراه را در ماه مصرف کرده‌اند.

سوییس، امریکا، ترکیه و ژاپن نیز با متوسط مصرف 2.5گیگابایت اینترنت ماهانه به ترتیب رتبه ششم تا نهم در فهرست کشورهایی قرار گرفتند که بیشترین داده‌های تلفن همراه را استفاده کرده‌اند. همچنین این کشورها در سال‌های مختلف به عنوان کشورهای برتر جهان در سرعت اینترنت نیز شناخته شده‌اند. آن‌طور که در این گزارش آمده، صاحبان تلفن‌همراه در بریتانیا نیز در سال 2016 ماهانه بیش از 1.5 گیگابایت از داده‌های اینترنت تلفن همراه مصرف کرده‌اند. این در حالی است که طبق اخبار منتشر شده، دولت بریتانیا طرحی را ارائه کرده است که براساس آن تا سال 2020 تمام شهروندان بریتانیایی در هر نقطه از این کشور به یک اینترنت با حداقل سرعت 10مگابایت بر ثانیه دسترسی داشته باشند. مصرف داده‌های تلفن‌همراه در استرالیا و کانادا نیز به ترتیب 1.54 و 1.49گیگابایت ماهانه در سال 2016 بوده است.

در سال‌های گذشته آلمانی‌ها پیشگام جداسازی زیرساخت‌های اینترنتی خود از امریکا شدند. با این تصمیم قصد داشتند که ترافیک اینترنت خود را از دسترس امریکایی‌ها خارج کنند. بر این اساس، به فرانسوی‌ها نیز پیشنهاد دادند شبکه زیرساخت ارتباط بومی برای شهروندان خود ایجاد کنند. طبق آمار منتشر شده کاربران فرانسوی در سال 2016 بیش از 1.5گیگابایت در ماه از داده‌های تلفن همراه خود استفاده کرده‌اند. در آلمان نیز صاحبان گوشی‌های همراه هوشمند در سال گذشته میلادی بیش از یک‌ گیگابایت داده‌های تلفن همراه مصرف کرده‌اند.

مکزیک نیز در فهرست مصرف داده‌های تلفن همراه، به عنوان آخرین کشور معرفی شده است. طبق آمار، این کشور با 0.74درصد مصرف ماهانه داده‌های اینترنتی در سال 2016، رتبه پانزدهم را در میان کشورها به خود اختصاص داده است.

 

 

ارسال نظر