تعلیق استقلال کاتالونیا منتفی نشد

۱۳۹۶/۰۷/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۶۹۳
تعلیق استقلال کاتالونیا منتفی نشد

 ال پایس:

هنوز اخبار استقلال کاتالونیا، مهم‌ترین رویداد اسپانیاست که نشریات مختلفی به آن می‌پردازند. در صفحه اول روزنامه ال پایس، گزارشی از اظهارات نخست‌وزیر اسپانیا در مورد نتایج همه‌پرسی استقلال کاتالونیا، منتشر شده است. به گزارش این روزنامه، «ماریانو راخوی» نخست‌وزیر اسپانیا از احتمال تعلیق خودمختاری منطقه کاتالونیا با استناد به اختیارات قانونی خود خبر داده است. به گزارش ال پایس، قانون اساسی اسپانیا به نخست‌وزیر اجازه می‌دهد دولت منطقه‌یی را برکنار کرده و خواستار انتخابات جدید محلی شود. راخوی در پاسخ به اینکه آیا از این ماده قانون اساسی استفاده می‌کند، گفت: من هیچ چیزی را که در قانون باشد مطلقا رد نمی‌کنم. بهترین حالت این است که راه‌حل‌های افراطی اجرایی نشود اما برای اینکه این مساله رخ ندهد باید اوضاع تغییر کند. راخوی گفته که قصد دارد ۴۰۰۰ نیروی اضافه پلیس را که دولت برای همه‌پرسی استقلال در روز اول اکتبر به این منطقه فرستاد تا پایان بحران در این منطقه نگه دارد. نخست‌وزیر اسپانیا همچنین میانجی‌گیری برای حل این بحران را رد کرد.

 

 نیویورک تایمز:

رسانه‌ها و تحلیلگران امریکایی، حادثه لاس‌وگاس را مرگبارترین تیراندازی تاریخ امریکا معرفی کرده‌اند. بر این اساس، با وجود گذشت چندین روز از این حادثه، هنوز هم بسیاری از رسانه‌ها، به ابعاد این رویداد می‌پردازند. روزنامه نیویورک‌تایمز نیز، در صفحه اول خود، با انتشار عکسی از محل استقرار ضارب حادثه لاس‌وگاس در لحظه تیراندازی، به تازه‌ترین یافته‌های پلیس امریکا پرداخته است. به گزارش این روزنامه، پلیس امریکا پس از کشمکش فراوان درخصوص حادثه لاس‌وگاس، با وجود اعتراف داعش، ارتباط این حمله تروریستی با نیروهای تکفیری را تکذیب کرد. به گفته سخنگوی اف‌بی‌ای، علت این حادثه را اختلال روحی ضارب عنوان کرد.

 ساندی تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود، به انتشار گزارشی از تازه‌ترین اظهارات ترزا می، درباره وزیر خارجه بریتانیا پرداخته است. به گزارش این نشریه، ترزا می نخست‌وزیر انگلیس در اظهاراتی، به‌طور ضمنی به احتمال تغییر بوریس جانسون وزیر امور خارجه این کشور اشاره کرد. ترزا می، در پاسخ به انتقادهای متحدان نخست‌وزیر مبنی بر اینکه بوریس جانسون به‌دنبال اجرای دیدگاه خود درباره برگزیت است، گفته که من هیچ‌گاه در برابر چالشی خود را پنهان نمی‌کنم. من نخست‌وزیر بریتانیا هستم و لازمه شغل من این است که همواره مطمئن باشم که بهترین افراد در کابینه من حضور دارند. طبق گزارش این نشریه، این اظهارات گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال برکناری بوریس جانسون از ریاست وزارت خارجه را افزایش داده است. پیش از این، جانسون در گفت‌وگو با یک روزنامه، چارچوب‌های جدیدی درباره برگزیت ترسیم کرد. ترزا می، در بخشی از اظهارات خود، اعلام کرده که هرگز تسلیم نمی‌شود. با وجود سخنان و انتقادهای بوریس جانسون درباره برگزیت، ترزا می ‌در مصاحبه دیگری گفت که جانسون کاملا از رهبری او حمایت می‌کند. ترزا می ‌تاکید کرد: آنچه دارم، کابینه‌یی متحد برای تحقق اهداف دولت است.

 

ارسال نظر